محکومیت قاتل دختر 6 ساله نی ریزی به اعدام در ملاءعام/ دستگیری 35 دختر و پسر در پارتی شبانه/ موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

10:17 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۴۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
از مهم‌ترین رویدادهای قضایی در هفته گذشته می‌توان به عفو 669 نفر از محکومان به مناسبت اعیاد شعبانیه، محکوم شدن قاتل دختر 6 ساله نی ریزی به اعدام در ملاء عام، ماجرای دستگیری اشرار در ایرانشهر، دستگیری 35 دختر و پسر در پارتی شبانه، ضرورت تدوین سند ملی مبارزه با جرم، ردپای حشرات در داروهای تناسب اندام و دستگیری مدعوین تلگرامی در پارتی شبانه اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق و قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار تازه و داغی همراه بود. از مهم‌ترین رویدادهای قضایی در هفته گذشته می‌توان به عفو 669 نفر از محکومان به مناسبت اعیاد شعبانیه، ماجرای دستگیری اشرار در ایرانشهر، دستگیری 35 دختر و پسر در پارتی شبانه، تاکید بر ضرورت تدوین سند ملی مبارزه با جرم، ردپای حشرات در داروهای تناسب اندام و دستگیری مدعوین تلگرامی در پارتی شبانه اشاره کرد.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت اعیاد فرخنده‌ شعبانیه و همچنین فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۶۹ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

آزادی خرمشهر الگویی از مقاومت در مقابل نظام سلطه بود/حاکمان سعودی بارها نشان داده‌اند که نمی‌توانند امنیت حج را تامین کنند/ کشورهای جهان اسلام برای آزادسازی حج ابراهیمی از دست سعودی‌ها راهی پیدا کنند

آیت الله آملی لاریجانی آزادی خرمشهر را نمونه و الگویی از مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و سرمایه اعلام کرد و گفت: رمز پیروزی در برابر طواغیت زمان، تبعیت از ولایت و تمسک به ایمان الهی است.

برای مطالعه مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه در جلسه این هفته مسئولان عالی قضایی به اینجا مراجعه کنید.


قاتل دختر 6 ساله نی ریزی به اعدام در ملاء عام محکوم شد + عکس

اولین جلسه محاکمه متهم آزار و قتل "ستایش"دختر 6 ساله نی ریزی صبح روز چهارشنبه (5 خرداد) برگزار شد.

اولین جلسه محاکمه متهم آزار و قتل ستایش دختر 6 ساله نی ریزی پنجم خردادماه  به ریاست قاضی محسن رجایی نیا رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس با حضور شکات و متهم پرونده س-  ط برگزار شد.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

آخرین وضعیت پرونده اشرار در ایرانشهر

ماموران نیروی انتظامی در پی پیگیری پرونده سرقت مسلحانه در ایرانشهر به سرنخ تازه‌ای رسیدند که پس از درگیری 2 پرسنل انتظامی ایرانشهر به شهادت و دو شرور نیز به هلاکت رسیدند، با دستگیری متهمان دیگر، پرونده مطرح رسیدگی قرار گرفت و با انجام استعلامات از مخابرات، پلیس آگاهی و پزشکی قانونی، نیابت قضایی ضمیمه پرونده شده است.

سارقان و اشرار مسلح با گروگان‌گیری خانواده‌ای سعی بر متواری‌شدن از منطقه را داشتند که با هوشیاری پرسنل انتظامی در 2 ساعت درگیری خانواده آزاد و دو تن از اشرار دستگیر شدند،  دو تن دیگر حین فرار از دست پلیس به خانه‌ یکی از اهالی هجوم برده و اعضای آن را به گروگان گرفتند.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

دستگیری 35 دختر و پسر در پارتی شبانه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: 35 دختر و پسر نیمه عریان در پارتی شبانه در باغی در اطراف قزوین، دستگیر شدند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: بیش از 30 نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

ردپای حشرات در داروهای تناسب اندام / 10 میلیارد داروی تقلبی کشف و ضبط شد

معاون دادستان شیراز از کشف 10 میلیارد ریالی داروهای تقلبی و غیرمجاز در استان فارس خبرداد و گفت: در بازرسی از تعدادی باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و عطاری‌ها کپسول های لاغری و چاقی از اجزای حشرات کشف شده است.

زارعی افزود: متاسفانه داروهای غیرمجاز از طریق شبکه های قاچاق وارد کشورشده و توزیع می شود که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توزیع داروهای غیرمجاز را بزه یا  یک عنصر قانونی برای مبارزه و برخورد در نظر گرفته است.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

تاکید بر ضرورت تدوین سند ملی مبارزه با جرم

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه با استفاده از تجارب قضات دادسرا سند ملی مبارزه با جرم تهیه شود، گفت: فرهنگ، اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی، عملکرد مسئولان اجرایی و برخی اقدامات در افزایش شمار جرائم مؤثر است.
روز پنجشنبه ششم خردادماه، دادستان تهران طی جلسه‌ای با قضات چند ناحیه از دادسرای تهران، به استماع اظهارات آنان پیرامون مشکلات دادسرا پرداخت.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

دستگیری مدعوین تلگرامی در پارتی شبانه/ 23 نفر بازداشت شدند

دادستان کرمان از دستگیری 23 نفر در یک پارتی شبانه خبرداد و گفت: متاسفانه اخیرا گزارش های رصد فضای مجازی حکایت از تلاش افراد معلوم الحالی برای ترویج این پدیده قبیح مجرمانه دارد.

دادخداسالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تاکید بر پیشگیری از جرم درفضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی اظهارکرد: دادستانی کرمان در جهت پیشگیری از جرم در فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی موبایلی اشراف لازم را داشته و رصد و کنترل دقیقی  به صورت  مستمر در حال انجام است.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *