جشن پایان سال تحصیلی در ترکمنستان +تصاویر

2:20 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۳۶۳
سال تحصیلی 2015-2016 میلادی در ترکمنستان طی مراسمی رسمی در کلیه مدارس این کشور پایان یافت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در ترکمنستان، به مناسبت پایان سال تحصیلی ویژه برنامه موسوم به «زنگ آخر» برگزار که طی آن با دانش‌آموزانی که سال تحصیلی را به پایان رساندند، با هدایایی تقدیر می‌گردد.

دانش‌آموزانی ترکمنستانی که مدرسه را پایان می‌کنند در این مراسم با اهدا شاخه گل به معلمان خود، از آنها قدردانی می‌کنند.

این مراسم همچنین با قرائت پیام تبریک «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان همراه بود و «قربانقلی بردی‌محمداف» در این پیام تاکید دارد که جایگاه و منزلت دانش آموز و مقام معلم در جامعه این کشور محترم است.

وی افزود: دولت ترکمنستان برای ارتقاع سطح آموزش و تدریس و نیز وضعیت معلم، سرمایه زیادی را اختصاص داده و می‌دهد و در آینده نیز در قالب اجرای اصلاحات گسترده در نظام آموزشی، سعی می‌کند، نظام آموزشی به صورت موفقیت‌آمیز با بازدهی بالا رشد و توسعه یابد.

اول سپتامبر در ترکمنستان به عنوان جشن ملی آغاز سال جدید تحصیلی و روز دانشجو است و این روز در تمامی مدارس و نهادهای آموزشی ترکمنستان به این مناسبت جشن گرفته می‏‌شود و این جشن همچنین «زنگ اول» مدرسه نیز نامیده می‏‌شود و 25 ماه می به عنوان پایان سال تحصیلی «زنگ آخر»، جشن گرفته می‌شود.

ارتقا سطح آموزش، تسلط به زبان‏های ترکمنی، روسی و انگلیسی، دسترسی به اینترنت و فناوری نوین آموزشی و تدریسی جهانی، تجهیز تمامی مدارس ترکمنستان به آخرین دست آوردهای علمی و فنی آموزشی به ویژه تابلوی دیجیتالی، ارتقا مهارت معلمان و احداث مدارس جدید از مهمترین برنامه‌ها و شعار دولت ترکمنستان است.

در ترکمنستان آموزش در مدارس از جمله در مدارس آموزش عالی و دانشگاه‏ها برای شهروندان این کشور که جمیعت آن بالغ بر 6 میلیون نفر است، رایگان است.

ارتقاء سطح آموزش و پرورش یکی از مهمترین اولویت‌های دولت «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان از نخستین روزهای انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری این کشور بوده است.

از سال تحصیلی 2013 نظام تحصیل همگانی در ترکمنستان با هدف بالا بردن سطح کیفی آموزشی از 9 به 11 سال افزایش یافت.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *