35 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است

21:20 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۰۱۶
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: 35 درصد از کل مدارس ایران توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

به گزارش گروه جامعه ، محمدرضا حافظی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: هم اکنون 33 درصد از مدارس کشور نیازمند ایمن سازی است و این موضوع مشارکت همه مردم و خیرین را می طلبد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصريح کرد: هم اکنون 601 هزار خیر مدرسه ساز در راستای ساخت مدارس کشور فعال هستند که از این تعداد 600 هزار نفر در داخل کشور و یک هزار نفر دیگر نیز در خارج از کشور در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

وي با بيان اين كه حضور خيرين در ساخت و ساز مدارس بیش از گذشته پر رنگ تر شده است، خاطرنشان كرد: سال گذشته دستورکنگره یونسکو در توکیو دانش بود که برخی کشورها دانش را بستر توسعه قرار می دهند و برخی دیگر نیز قادر نیستند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: دانش آموزان اسلامشهر با قلک های خود 6 میلیارد ریال جمع آوری و مدرسه مهروزان این شهر را احداث کردند.

حافظی افزود: در استان گلستان نیز با بیش از 126 هزار قلک دانش آموزان با اندوخته های خود مدرسه جوانان این استان را احداث کردند .

وی با بيان اين كه پیش بینی مشارکت خیرین مدرسه ساز بیش از 37 درصد است، یادآورشد: در آینده 13 میلیون دانش آموز ایرانی در امر مدرسه سازی مشارکت خواهند کرد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اين كه تعهد خیرین برای ساخت مدارس کشور بیش از 10 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: قدم برداشتن در راستای ساخت و ساز مدارس نیازمند ثروت هنگفتی نیست چرا که هر کسی در حد توان خود می تواند در این عرصه مشارکت کند.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *