محتوای آموزش‌های پیش از ازدواج تدوین می‌شود

11:17 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۸۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی گفت: با توجه به اینکه قریب به 12 میلیون جوان در سن ازدواج داریم باید برنامه ریزی دقیقی برای این آموزش‌ها بخصوص تدوین محتوای یکسان و طول زمان مناسب این دوره‌ها انجام شود.
محتوای آموزش‌های پیش از ازدواج تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرزگزاری میزان، ‌اولین نشست بحث و بررسی پیرامون تهیه و تدوین محتوای آموزشی دوره های آموزش پیش از ازدواج با حضور اساتید و نخبگان حوزه خانواده در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد برگزار شد.

«سید علی اصغر رفاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با این نشست در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام شده در سال‌های اخیر در استان یزد گفت : در 5 سال اخیر هم در کل کشور و هم در استان یزد اقدامات خوبی صورت گرفته است و اگرچه ممکن است فراوانی پرونده‌ها همچنان وجود داشته باشد لیکن جلوی ورود تعداد زیادی پرونده به دستگاه قضایی گرفته شده است .

رفاهی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در سال جاری و همچنین صحبت‌های اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص اجتماعی شدن قوه قضائیه، برنامه‌های این معاونت در سال جاری با رویکرد اجتماعی شدن دستگاه قضایی و با هدف اجرایی و عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است که از جمله این برنامه‌ها آموزش جوانان در شرف ازدواج است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قریب به 12 میلیون جوان در سن ازدواج داریم باید برنامه ریزی دقیقی برای این آموزش‌ها بخصوص تدوین محتوای یکسان و طول زمان مناسب این دوره‌ها انجام شود.

معاون اجتماعی دادگستری یزد به مصوبه شورای قضایی استان یزد در این زمینه اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای قضایی استان یزد تصویب شد که سردفتران ازدواج به صورت پیشنهادی تحویل سند ازدواج را منوط به گذراندن این دوره آموزشی کنند تا زوجین در فرصت مناسب در این دوره شرکت کنند.

وی در پایان گفت: در این جلسه هریک از اساتید حاضر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و در انتها مصوب شد هر یک از اساتید سرفصل‌های آموزشی مد نظر خود را ارائه کرده تا پس از نقد و بررسی، بهترین و کاملترین سرفصل انتخاب و جهت تدریس در دوره‌ها معرفی شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *