رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تخصیص 15هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستایی

5:15 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۷۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال از محل اعتبارات ملی، استانی و تبصره ای حدود 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور تخصیص یافته است.
به گزارش گروه اقتصاد ، علیرضا تابش در حاشیه بهره برداری از طرح هادی روستای کنتا از بخش چهاردانگه ساری گفت: 2 هزار و 800 میلیارد ریال از این اعتبارات ملی، هفت هزار میلیارد ریال استانی و پنج هزار میلیارد اعتبارات تبصره ای است که وزارت نفت آن را با تامین قیر آسفالت تامین می کند.

وی ادامه داد: این اعتبار برای اجرای طرح هادی 2 هزار و 700 روستا هزینه می شود.

تابش با اشاره به اینکه پارسال طرح هادی در 15 هزار 101روستا اجرا شد، گفت: تاکنون طرح هادی در 40 درصد از روستاهای کشور اجرا شد و ادامه آن به اعتبارات بستگی دارد.

شهرستان ساری دارای 410 روستای بالای 20 خانوار است که تاکنون برای 80 درصد این روستاها نقشه طرح هادی تهیه و در کمتر از 20 درصد طرح اجرا شد.

اجرای طرح هادی که از سال 68 در کشور در دستور کار قرار گرفت داده شد ، شامل آسفالت و عریض کردن معابر عمومی روستایی، احداث پارک، ایجاد روشنایی در معابر و جدول کشی برای جلوگیری از آبگرفتگی است. 

این طرح به صورت مشارکتی با اعتبار بنیاد مسکن و روستاییان اجرا می شود. 

مازندران دو هزار و 340 روستای بالای 20 خانوار دارد و با وجود اینکه نقشه طرح هادی برای تمامی این روستاها تهیه شده، اما بر اساس آمار بنیاد مسکن استان تاکنون تنها در 800 روستا طرح اجرا و بهره برداری شده است. 

بر اساس آمارهای رسمی حدود 45 درصد از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.  
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *