رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجلس خبرگان رهبری مظهر کامل مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزشها است

10:06 - 04 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۳۸۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
دبیر شورای نگهبان گفت: مجلس خبرگان رهبری مظهر کامل مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزشها است از این رو وظایف خطیری بر عهده دارد چنانکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان دوره چهارم این مجلس مطالب مهمی را در خصوص ارکان این مجلس بیان کردند که باید در دستور کار قرار گیرد.

مجلس خبرگان رهبری مظهر کامل مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزشها استبه گزارش خبرنگار سیاسی ، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری با ارائه گزارشی از روند کاری شورای نگهبان در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار مهمی دارد و از جمله نهادهای برآمده از انقلاب است که مسئولیت بسیار بزرگی بر عهده دارد.

وی افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری برای تحقق آرمان های مردمی مسلمانان و ستمدیده که حکومت اسلامی را قبول کرده اند تشکیل شده است از این رو مجلس خبرگان یکی از ارکان تعیین کننده نظام اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: خدا را سپاس می گوییم که به موجبات شکل گیری نظام اسلامی زمینه برای شکل گیری مجلس خبرگان رهبری فراهم شد.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده‌اند تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری مظهر کامل مردم سالاری دینی و حاکمیت ارزشها است از این رو وظایف خطیری بر عهده دارد چنانکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان دوره چهارم این مجلس مطالب مهمی را در خصوص ارکان این مجلس بیان کردند که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری وظیفه مجلس خبرگان را انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن تاکید کردند که این امر بدون شک در دوره جدید نیز امکان پذیر خواهد بود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که مقام معظم رهبری حمایت های بسیاری را پیرامون برگزاری انتخابات با شکوه مطرح کردند و تاکید کردند حضور مردم در انتخابات 7 اسفند اعلام حمایت مردمی از نظام خواهد بود.

وی تاکید کرد: به حمد خدا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان در کمال صحت و سلامت برگزار شد و علاوه بر رضایت مردم رضایت رهبری را هم در پی داشت.

آیت الله جنتی تاکید کرد: جا دارد تشکر خود را از مقام معظم رهبری به دلیل حمایت از شورای نگهبان در طول برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کنم.

دبیر شورای نگهبان با تشکر از اعضای دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری گزارشی را از روند برگزاری انتخابات ارائه کرد و تاکید کرد: پس از نامه وزیر کشور پیرامون برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، شورای نگهبان دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات مطرح کرد و پس از تصمیم گیری، 7 اسفند به عنوان روز انتخابات مشخص شد و مراتب به وزارت کشور اعلام شد.

وی افزود: شورای نگهبان در تاریخ 27 خرداد 94 اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس را انتخاب کرد و زمینه را برای برگزاری انتخابات به صورت پرشکوه فراهم کرد.

دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: انتخابات 7 اسفند طبق روند قانونی و در سلامت کامل برگزار شد و ما پس از پایان انتخابات در راستای رسیدگی به شکایت و تایید برگزاری سلامت انتخابات در حوزهای انتخابیه وارد عمل شدیم که به حمد خدا در این راستا نیز موفق بودیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از روند برگزاری انتخابات رضایت داشته اند اظهار کرد: خدا را شاکریم که به مانند ادوار گذشته توانستیم انتخابات خوب و سالمی را برگزار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *