1 میلیارد دلار از بدهی ایران پرداخت شده است

8:32 - 03 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۷۹۰
دسته بندی: سیاست
غلامرضا انصاری گفت: طبق آمارهای مختلف تا به این لحظه مقامات هندی نزدیک به 1 میلیارد دلار از بدهی های خود به ایران را پرداخت کرده اند.
1 میلیارد دلار از بدهی ایران پرداخت شده است/ سرمایه گذاری هند در بندر -گروه سیاسی: نارندرا مودی نخست وزیر هند به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات پلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد تهران شد.

دیدار و گفت وگو با رییس جمهوری و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین برنامه های سفر رسمی نخست وزیر هند به تهران است و انتظار می رود در جریان دیدار وی و دکتر روحانی، علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

سفر مودی به ایران نخستین سفر نخست وزیر هند به ایران در 15 سال گذشته است.

گپ و گفت میزان با سفیر ایران در هند به بهانه سفر نارندرا به تهران
1 میلیارد دلار از بدهی ایران پرداخت شده است/ سرمایه گذاری هند در بندر مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه از فروردین 1391 تا دی ماه 1391، مشاور اقتصادی وزیر امور خارجه از مرداد 1390 تا فروردین 1391، مدیرکل همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه از 1387 تا 1390، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از 1384 تا 1387، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه از 1383 تا 1384، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه از 1380 تا 1383، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن از 1378 تا 1379، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن از 1371 تا 1378، رئیس اداره اروپای غربی وزارت امور خارجه از 1367 تا  1371 از مسئولیتهای غلامرضا انصاری سفیر حال حاضر کشورمان در هند بوده است.

غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره سفر نخست وزیر این کشور به ایران و اینکه آیا هند قصد دارد در راستای این سفر بدهی 6.7 میلیارد دلاری خود به ایران را پرداخت کند، اظهار کرد: بنده از میزان دقیق این بدهی اطلاعی ندارم اما بر پایه اطلاعات استناد شده باید بگویم پرداخت مطالبات ایران از سوی هند از مدتها قبل شروع شده و این کشور در حال پرداخت بدهی خود به ایران است.

وی درباره اینکه آیا هند تا به این لحظه تنها 500 میلیون دلار از بدهی ایران را پرداخت کرده است تصریح کرد: این مبلغ قسط اول بدهی ایران بوده که از سوی هند پرداخت شده است و طبق آمارهای مختلف تا به این لحظه مقامات هندی نزدیک به 1 میلیارد دلار از بدهی های خود به ایران را پرداخت کرده اند.

سفیر کشورمان در هند خاطر نشان کرد: با توجه به تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و هند انتظار می رود مطالبات کشورمان در یک مدت کوتاه از سوی مقامات هندی پرداخت شود.

انصاری با اشاره به اینکه نخست وزیر هند در جریان سفر به تهران با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد، تأکید کرد: گسترش همکاری در حوزه های انرژی به صورت جدی و انجام تعاملات پیرامون بخش سرمایه گذاری متقابل از موضوعات مهمی است که در جریان این سفر صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: بحث افزایش ارتباطات میان هند ، ایران و افغانستان در گستره آسیای میانه نیز از دیگر مواردی است که در چارچوب این سفر میان مقامات دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سفیر کشورمان در هند اظهار کرد: بحث سرمایه گذاری در چابهار و توسعه این بندر نیز از موضوعات مهم دیگری است که میان مقامات هند و کشورمان مورد بحث خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *