هشدار به زمین خواری یقه سفیدها در قالب طرح‌های گردشگری

10:30 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۸۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد گفت: باید مراقب بود زمین خواری عمده و کلان از سوی افراد سودجو و ذی نفوذ به تعبیری یقه سفید در قالب طرح‌های گردشگری و عمرانی رخ ندهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان،  یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان تاکید کرد: باید مراقب بود زمین خواری عمده و کلان از سوی افراد سودجو و ذی نفوذ به تعبیری یقه سفید در قالب طرح‌های گردشگری و عمرانی رخ ندهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه افزود: در برخی موارد هزاران هکتار اراضی به بهای ناچیزی به بهانه اجرای پروژه ای انتقال می یابد و در مقدار کمی از زمین واگذاری، پروژه اجرا می شود  و عمده اراضی نیز تفکیک و به بهای گزاف به افراد مختلف واگذار می شود و افراد سود جو از محل فروش این  اراضی درآمدهای گزافی کسب می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: مواردی از زمین خواری در گذشته رخ داده و در برخی حوزه ها نیز در دست انجام است و مدیران باید به صورت جدی هوشیار باشند و از حقوق بیت المال حراست کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: نگرانی آنجاست که به شکل سازمان یافته و هدفمند میزان قابل توجهی از اراضی دولتی به افراد حقوقی یا حقیقی به اشکال مختلف واگذار شود و به دست مدیران سندی امضا شود و انتقالی صورت گیرد که خطای بزرگی است که از دید مردم هیچگاه نادیده نخواهد ماند.

وی گفت: دستگاه های نظارتی باید مراقب حیاط خلوت ها و اقدامات پنهان باشند و این قبیل مسائل به سمع و نظر مردم برسد که به نام عمران به کام عده ای سودجو اتفاقاتی رخ ندهد.

موحد خاطرنشان کرد: زمین خواری ، اقدامی مورد اجرا در محدوده زمانی و مکانی نیست بلکه فرایند دائمی و همیشگی است زیرا تعدی به اراضی متعلق به دولت در همه زمان ها و از سوی افراد مختلفی انجام می شود.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه حفاظت و نگهداری از اموال دولتی را بر عهده داریم و باید با جدیت در این راستا اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زمین خواری و تعدی به اراضی ملی در دهه اخیر در کشور ما مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: پیچیده ترین نوع زمین خواری از سوء استفاده از خلاهای قانونی است.

این مقام قضائی ضمن تاکید بر این  که همه مدیران باید تمامی اشکال زمین خواری را زمین گیر کرده و زمین خواران را به زمین بزنند ، اظهارداشت: باید سامانه ای طراحی و در اختیار مردم قرار گیرد تا اطلاعات خود درباره تعرض به حریم و بستر رودخانه ها، تغییر کاربری اراضی و تعدی به اراضی ملی را اطلاع دهند.

وی بااشاره بر اینکه اقدامات تحسین برانگیز مدیران استان کرمان در سنوات گذشته برای مقابله با مفاسد اقتصادی به ویژه  اعاده حقوق بیت المال ستودنی است، گفت: این امر باید همواره مورد توجه جدی مدیران باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *