رئیس فدراسیون جهانی به ما قول کرسی جهانی داد / بوکس مشکل شرعی ندارد

4:30 - 30 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۲۴۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون بوکس گفت: بوکس مشکل شرعی ندارد و نظر علما را هم ارائه داده‌ایم.

احمد ناطق نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ، درباره حضور "چینگ کو وو" رئیس فدراسیون جهانی بوکس آماتور در ایران اظهار داشت: با چینگ مفصل در خصوص سهمیه‌های المپیک و کسب کرسی اجرایی و نه فنی در فدراسیون جهانی صحبت کردیم. من عضو کمیته جوانان فدراسیون جهانی بودم و از خانواده این رشته‌ام اما با لغو این کرسی و اعتراض ما فدراسیون جهانی قول کرسی جهانی داد و قرار است ارتباط ما با این فدراسیون بیشتر شود.

وی افزود: فدراسیون جهانی به ایران پیشنهاد میزبانی مسابقات بین المللی و قاره‌ای را داده است که به اطلاع وزیر ورزش رسانده‌ایم و قرار است ابزار آن فراهم شود و ما هم برای برگزاری آن تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه شرایط بوکس همچون رشته ووشو است، گفت: درست نیست که بوکس از برخی مزایا محروم شود. با اینکه ممنوع التصویر هستیم اما مشکلات باید برطرف شود. بوکس آماتور یک رشته تکنیکی و دفاع شخصی است بنابراین انتظار داریم صداوسیما هم سهم خود را نشان دهد.

ناطق نوری ادامه داد: رایزنی کردیم داوران و مربیان ایرانی بتوانند در سطح جهانی ارتقا یابند. با این حال بیشترین مشکل بوکس درون مرزی است نه فرا مرزی. در واقع دیگران ما را بیشتر قبول دارند تا داخلی‌ها. بوکس مشکل شرعی ندارد و نظر علما را هم ارائه داده‌ایم. پاسخ شرعی داریم که از لحاظ فنی و پزشکی بدون ایراد است اما حمایت نشدن از آن شاید ایراد از ما باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *