حرمت مذاکرات شکسته شده است/ میان ایران و آمریکا هیچ اعتمادی وجود ندارد

11:02 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۷۲۴
دسته بندی: سیاست
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا هیچ اعتمادی وجود ندارد گفت: به همین دلیل ابتدا باید منتظر اجرای وعده های طرف مقابل باشیم و هروقت آنچه را که می خواستیم دریافت کردیم، آن گاه به فکر اجرای اقدامات خود پیرامون تحقق وعده ها باشیم.
حرمت مذاکرات شکسته شده است/ میان ایران و آمریکا هیچ اعتمادی وجود نداردحسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبت های مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هست ای کشورمان که گفته بود "برجام توافقی است که طرفین درباره آن تعهداتی دارند و باید تعهدات را انجام دهند و درصورتی که تعهدات انجام نشود، مناسب نیست که کار در این شرایط به‌روال خود ادامه پیدا کند" اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که از نظر راهبردی در ابتدا باید منتظر محقق شدن وعده طرف مقابل بمانیم و اجرای آن را دقیقا رصد کنیم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص مذاکره دوباره ایران و 5+1 در این خصوص گفت: ما بارها و بارها با طرف مقابل مذاکره کرده ایم ولی به نظر می رسد دیگر حرمت مذاکرات نیز شکسته شده است.

شیخ الاسلام با بیان اینکه میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا هیچ اعتمادی وجود ندارد گفت: به همین دلیل ابتدا باید منتظر اجرای وعده های طرف مقابل باشیم و هروقت آنچه را که می خواستیم دریافت کردیم، آن گاه به فکر اجرای اقدامات خود پیرامون تحقق وعده ها باشیم.

مشاور رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان با تاکید بر اینکه نباید یک اشتباه را دو بار تکرار کرد یادآور شد: به مسئولان توصیه می کنم که به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای برجام توجه بیشتری داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *