ضرورت استمرار برخورد دستگاه قضا با جرائم مرتبط با مواد مخدر

17:24 - 27 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۵۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جواد لاریجانی با اشاره به ضرورت استمرار برخورد دستگاه قضا با جرائم مرتبط با موادمخدر گفت: این برنامه باید توسط نهاهای مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد و بهتر است به منظور کارآمدتر کردن مبارزه با مواد مخدر با ارائه برنامه‌ای از سوی قوه قضائیه در روش‌های مقابله با مواد مخدر بازنگری صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی نقش دادسرا در حفظ حقوق متهمان با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسلام دارای چهره ای پاک است، اظهار کرد: باید از تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی می‌شود پرداه برداری کنیم و چهره انسان دوستانه اسلام را برای جهانیان نمایان کنیم.

وی ادامه داد: غرب صهیونیست تلاش کرده در افکار جهانی تصویری مخدوش از اسلام و جمهوری اسلامی ارائه دهد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه ما باید روش داهیانه‌ای را برای مبارزه با مواد مخدر اتخاذ کنیم، افزود: مواد مخدر یک سرطان برای جامعه ما است و نیروهای جوان ما را هدف قرار داده است؛ مبارزه ما با مواد مخدر تنها مربوط به ملت ایران نیست و از منافع این مبارزه همه دنیا بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مرزهای خود با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله می‌کند و تاکنون در این مسیر هزاران شهید داده است و سالیانه میلیون‌ها دلار صرف مبارزه کشور ما با مواد مخدر می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان داشت: اعدام ممکن است تنها راه موثر در مقابله با مواد مخدر نباشد و در این زمینه باید مصلحت امروز کشور ما، ملحوظ شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت دلایل لحاظ کردن مصلحت امروز کشور در رابطه با مقابله با مواد مخدر گفت: دلیل اول بررسی کارایی این اعدام ها است و دلیل دوم سوء استفاده هایی است که علیه کشور ما به واسطه اتخاذ این روش در مبارزه با مواد مخدر می شود.

لاریجانی با اشاره به ضرورت استمرار برخورد دستگاه قضا با جرائم مرتبط  با مواد مخدر گفت: این برنامه باید توسط نهاهای مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد و بهتر است به منظور کارآمدتر کردن مبارزه با مواد مخدر با ارائه برنامه‌ای از سوی قوه قضائیه در روش‌های مقابله با مواد مخدر بازنگری صورت گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *