اولین سینمای كروی كشور در تهران به بهره برداری می رسد

0:10 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۳۸۴
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران یکی از شاخص های کشور های توسعه یافته را داشتن بنا های کروی دانست.

به گزارش گروه جامعه ، علیرضا جعفری گفت: امروز این افتخار را داریم که برای اولین بار در کشور پروژه سراسر نما که به صورت کاملا کروی و یک سازه کاملا تخصصی محسوب می شود را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با اعلام این که بهره برداری از یک پرده سینمای کاملا کروی نیاز به مطالعات دقیق و نیز تخصص روز دنیا دارد اظهار کرد: این پروژه با توان متخصصان ایرانی ساخته شده است.

جعفری با اشاره به این که شهردار تهران روحیه جهادی دارد افزود: بحث محتوایی این پروژه با رویکرد توسعه فرهنگ ارزشی در قالب دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این که در این سینمای کروی باید فیلم با قابلیت 360 درجه به نمایش در بیاید افزود: در حال حاضر دو فیلم با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت ساخته شده این که قابلیت نمایش در این فضای کروی را دارد چراکه فضا نمایش کروی است و نمی توان فیلم های بلند نمایش داده شود.

این مسئول با بیان این که از شاخص های کشورهای توسعه یافته همین سازه های کروی است گفت: این سازه در زمینی حدود 10 هزار متر مربع با سطح بنای 11 هزارمتر مربع ساخته شده است و در واقع این سازه کروی ایستایی خود را فقط روی خاک و سطح کره حفظ می کند و بالغ بر 9 هزار متر مربع بتن ریزی داشته ایم.

جعفری با بیان این که خصوصیات خاص این کره قطر 35 متر است افزود: این قضیه بسیار حائز اهمیت است و در این پروژه حدود 1800 متر مربع پرده سینما با قابلیت کروی و از جنس خاص در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *