تحصیل سه میلیون دانش آموز در دوره اول متوسطه کشور/ تحصيل یک میلیون نفر در پایه نهم

14:49 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۹۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:سه میلیون دانش آموز در دوره اول متوسطه کشور تحصیل می کنند که یک میلیون نفر از این تعداد در پایه نهم هستند.
تحصیل سه میلیون دانش آموز در دوره اول متوسطه کشور/ تحصيل یک میلیون نفر در پایه نهمبه گزارش گروه جامعه ،عظیم محبی در همایش مدیران مدارس دوره اول متوسطه یزد گفت: این تعداد دانش آموز در 20 هزار مدرسه تحصیل خود را ادامه می دهند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه منتقل می شود.

وی با اشاره به تغییر صورت گرفته در اجرای هدایت تحصیلی و انتقال آن به پایه نهم در دوره اول متوسطه اظهار کرد: این امر مصوب سال 91 است که در سال تحصیلی جدید اجرایی می شود.
محبی افزود: بر این اساس دانش آموزان در پایان پایه نهم شاخه تحصیلی و رشته تحصیلی خود را تعیین می کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه منتقل می شود.

وي با بیان اینکه والدین از توانایی و استعداد فرزندان خود آگاهی دارند از این رو می توانند نقش مهمی در هدایت تحصیلی فرزندان داشته باشند افزود: رویکرد والدین نباید این باشد که در جامعه کدام رشته مقبولیت بیشتری دارد تا فرزند خود را به آن رشته سوق دهند، بلکه باید براساس استعداد آنان و رشته های شرایط شغلی برای آنها مهیا است هدایت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین والدین باید رشته های فنی حرفه ای و کار دانش توجه داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر درس های متداول رشته‌ها در سال‌های گذشته، پنج درس جدید مانند انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، انسان و بهداشت، مطالعات فرهنگی و سبک زندگی اضافه می شود.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *