پوشش 2 هزار و 916 دانش آموز در طرح قاضی مدرسه

10:20 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۷۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام غفوری گفت: از ابتدای سال 95 طرح قاضی مدرسه در 14 آموزشگاه دخترانه و پسرانه برگزار شده است و تاکنون 2 هزار و 916 دانش آموز دختر و پسر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم میرغفوری کارشناس اداره پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: با توجه به رویکرد آگاه سازی گروه‌های سنی شاغل به تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نسبت به جرایم و رفتارهای مجرمانه و همچنین آگاه سازی از خطرات بزه دیدگی و مسئولیت پذیری و قانون مدارس، مدت سه سال است که طرح آگاه سازی حقوقی در مدارس با عنوان قاضی مدرسه در استان یزد اجرا می‌شود.

وی به استقبال گسترده دانش آموزان، معلمین و مربیان و اولیاء دانش آموزان از این طرح اشاره کرد و گفت:‌ در پایان هر جلسه سوالات زیادی از سوی دانش آموزان مطرح می‌شود که به غالب آنها توسط قضات پاسخ داده می‌شود.

این کارشناس معاون اجتماعی دادگستری یزد ادامه داد: از ابتدای سال جاری طرح قاضی مدرسه در 14 آموزشگاه دخترانه و پسرانه برگزار شده و تاکنون 2 هزار و 916 دانش آموز دختر و پسر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

غفوری در پایان گفت: در این طرح حمید محمودزاده مستشار دادگاه تجدیدنظر و دادرس کارشناس اعتیاد به بیان و آموزش مسائل مرتبط با دانش آموزان می‌پردازد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *