"اردوغان برگر" به آلمان باز می‌گردد

12:15 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۳۷۶
مدیر رستوران همبرگر در کلن آلمان اعلام کرد که قصد دارد فروش "برگر اردوغان" را از سر بگیرد. وی سه روز قبل به دنبال دریافت تهدیداتی، فروش این نوع همبرگر را متوقف کرده بود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، جورج تیمان، مدیر این رستوران آلمانی گفت که قصد دارد فروش این نوع برگر را که - به عنوان یک چالش تمسخرآمیز علیه رئیس جمهور ترکیه - از شیر بز درست شده است، از سر بگیرد. البته وی مجبور شده در اطراف رستورانش دوربین امنیتی کار بگذارد.

وی تأکید کرد که رستورانش را دوباره راه اندازی می کند ضمن اینکه "برگر اردوغان" پرطرفدارترین غذای این رستوران است و 75 درصد از فروش این رستوران را به خود اختصاص داده است.

تیمان "برگر اردوغان" را یک همبرگر کلاسیک توصیف کرد که به دو شکل باب میل گوشتخواران و گیاهخواران سرو می شود اما در هر دو نوع، تکه بزرگی از پنیری که از شیر بز تهیه شده است، به کار می رود.

وی گفت: تا وقتی که مردم این نوع همبرگر را دوست دارند، ما به فروش آن ادامه می دهیم، حتی اگر اردوغان سیاستهایش را تغییر دهد.

تیمان در تشریح دیدگاه خود درباره ماجرای "بومرمن"، کمدین آلمانی اشاره کرد که در شعرش، اردوغان را به بز تشبیه کرده بود گفت او با این کار همبستگی خود را با "جان دوندار" و "اردم گل" دو روزنامه نگار ترک اعلام کرده است.

"جان دوندار" سردبیر روزنامه جمهوریت و "اردم گل" سردبیر دفتر آنکارای این روزنامه بودند که در روز ششم ماه جاری به زندان افتادند.

تیمان گفت: اغلب تهدیداتی که دریافت کردیم، از طریق فیسبوک بوده است. برخی تهدید کرده اند که گرگهای خاکستری را به رستوران ما می فرستند. سه نفر از کارکنان ترک رستوران هم پس از دریافت تهدیدات، استعفا کرده اند.

شایان ذکر است که "گرگهای خاکستری"، عنوان یک جنبش قومی ترک بود که در دهه 60 از قرن گذشته فعالیت می کرد. این جنبش متهم به ترور چپگراها و لیبرالها بود.

دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان به دلیل تعقیب مخالفان، به شدت مورد انتقاد است. برخی مقامات در اتحادیه اروپا و فعالان حقوقی معتقدند که ترکیه اخیراً از تعهدات خود در خصوص آزادی بیان و استقلال دستگاه قضایی کشور، شانه خالی کرده است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *