سهم اندک ژاپن در صنعت آب و فاضلاب ایران

10:12 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۳۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ژاپن تا امروز حضور موثری در صنعت آب و فاضلاب ایران نداشته و پروژه بزرگی اجرا نکرده ا ست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در دومین همایش همکاری های مشترک آب و فاضلاب ایران وژاپن گفت: کشور ژاپن حضور موثری تا کنون در صنعت آب و فاضلاب ایران نداشته و پروژه های بزرگی اجرا نکرده است از همین رو در این مرحله انتظار داریم پروژه های مشترکی بین دو کشور تعریف و عملیاتی شود.
 
وی درادامه با اشاره به نقش تسهیل کنندگی دولت بر سرمایه گذاری های بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی ما بدون واسطه می تواند با شرکت های بخش خصوصی ژاپن ارتباط داشته باشد تا در نتیجه بتوانیم بازار مشترک و تولید مشترک بین دو کشور ایجاد کنیم.
 
جانباز افزود: شرکت های ژاپنی باید مد نظر داشته باشند که رقبای آنها همانند کشورهای اروپایی و چین تاکنون سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دادند و ژاپن نباید در این مرحله از آنها عقب بیفتد.
 
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پس از سفر وزیر اقتصاد ایران به ژاپن انتظار ما فعالیت بیشتر این کشور  در حوزه آب و فاضلاب ایران است.
 
وی با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری در ایران گفت: فرصتهای سرمایه گذاری در ایران بسیار گسترده و شناخته شده و بازار ایران بکر است که در صورت کار توامان دو کشور می توانیم شاهد نتایج مثبتی باشیم.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *