رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران موفق به کسب رتبه ششم جهانی در بخش نانو شد

16:17 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۰۲۴
معاون علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: ایران رتبه ششم جهانی را در بخش نانو کسب کرد.

به گزارش گروه جامعه ، سورنا ستاری با اشاره به این مطلب که  رسیدن به رتبه‌های برتر جهانی در ایجاد و دستیابی به فناوری‌های مختلف از مهمترین دستاوردهای مذاکرات و لغو تحریم‌ها بوده است، اظهار کرد: صادر کردن نخستین محصول نانو از ایران به کره پس از لغو تحریم‌ها برای کشور میسر شد و در نهایت رتبه جهانی ایران در بخش نانو به شش رسید که گامی به سوی موفقیت و پیشرفت محسوب می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم بهره مندی از شرایط پیش رو اظهارکرد: با استفاده و بهره‌وری درست از این فرصت می‌توانیم در بخش‌های مختلف دیگر هم به پیشرفت و توسعه برسیم؛ در این راستا باید فعال کردن بخش خصوصی یکی از اولویت‌ها باشد تا از توانایی آن هم بهره گرفته شود.

ستاری با تأکید بر بخش فضا اظهار کرد: باید اهداف و برنامه‌های خود را در بخش فضا عملیاتی کرده و از شعار دادن بپرهیزیم. همچنین با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش فضا و بخش خصوصی باید به سمت تحولات اساسی پیش برویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تزریق اعتبارات مهمترین نیازهای این بخش است و تنها با تأمین نیروی انسانی نمی‌توانیم به برنامه‌های خود در این زمینه دست پیدا کنیم لذا باید زیرساخت‌ها را در جهت عملیاتی کردن برنامه های بخش فضا با تحولات اساسی رو به رو کنیم. هم اکنون در بخش فضا دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم که لازم است با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی این بخش را با توسعه، پیشرفت و تحولات اساسی مواجه سازیم.

وی تاکید کرد: اینکه اکنون توانسته ایم به جایگاه ششم جهانی دست پیدا کنیم فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *