تالیف 140 عنوان كتاب جدیدالتالیف با رویكرد تحولی در آموزش و پرورش

9:50 - 15 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۲۴۷
وزیر آموزش و پرورش از تالیف کتاب های جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: رویکرد ما در تالیف این کتب ایجاد تحول در آموزش و پرورش کشور بوده است.

به گزارش گروه جامعه ، صبح امروز علی اصغرفانی در دیدار معلمان منتخب با رئیس جمهور كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار كرد: اهتمام به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همواره یكی از مطالبات اصلی مسئولان ارشد نظام بوده و در همین راستا به منظور مدیریت یكپارچه‌ تحول در دستگاه تعلیم و تربیت، نظام جامع برنامه ریزی در وزارت آموزش و پرورش استقرار یافته است.

وی افزود: در نیمه نخست سال جاری شاهد اجرایی شدن برنامه های زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین خواهیم بود.

عضو كابینه تدبیر و امید با بیان این كه در طول برنامه ششم توسعه همه اقدامات آموزش و پرورش مبتنی بر نقشه راه سند تحول بنیادین اجرا خواهد شد، تصریح كرد: با اجرای بیش از 150 برنامه، سال 1395 سال اجرای متوازن و همه جانبه سند تحول در تمامی سطوح است. البته با برنامه‌ریزی های صورت گرفته ، تغییرات متناسب با سند تحول و برنامه درسی ملی تا پایه نهم اعمال شده و از ابتدای سال تحصیلی 96-95، پایه‌ دهم نیز استقرار خواهد یافت .

فانی اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش را در گروی توجه جامع وهمه جانبه دلسوزان نظام به مشكلات و مسائل معلمان به عنوان ركن اساسی نظام آموزشی خواند و ادامه داد: به منظور اعتلای منزلت، ارتقای جایگاه، تقویت انگیزه و بهبود معیشت معلمان از مهرماه سال 94، برنامه  رتبه بندی اجرا شده است كه با استمرار آن در سال 1395 آثار و بركات مضاعف این برنامه را در آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *