كمك 878 ميليون دلاری بانك توسعه آسيايی به "افغانستان"

20:24 - 14 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۹۸۱
وزارت دارايی افغانستان با انتشار بيانيه ای اعلام كرد كه بانك توسعه آسيايی تعهد كرده است تا 878 ميليون دلار تا چهار سال آينده براي توسعه اين كشور كمك كند.
كمك 878 ميليون دلاری بانك توسعه آسيايی به

به گزارش سرویس بین الملل ، دفتر مطبوعاتی وزارت دارایی افغانستان روز سه شنبه در این بیانیه اعلام كرد كه بانك توسعه آسیایی در چهل و نهمین نشست این بانك در آلمان تعهد كرده است كه تا این مبلغ را در چهار سال آینده در اختیار دولت افغانستان قرار دهد.

در بیانیه افزوده شده كه 858 میلیون دلار از این كمك در بخش های راه و ترابری ، انرژی، بهره برداری از منابع زیرزمینی و 20 میلیون دلار دیگر آن برای جلوگیری از حوادث طبیعی هزینه خواهد شود.

وزیر دارایی افغانستان ضمن قدردانی از بانك توسعه آسیایی اعلام كرده این كمك ؛ به افغانستان توانایی اجرای طرح های بزرگ را در بخش انرژی، راه و ترابری و منابع آب می دهد تا این كشور بتواند در آینده به سوی خودكفایی گام بردارد.

"توماس پنیلا" رئیس این بانك نیز اظهار داشته كه برای كمك به افغانستان متعهد است و همچنان به كمك های خود به این كشور ادامه خواهد داد، این بانك یكی از بزرگترین كمك كننده ها برای پیشرفت و توسعه افغانستان است.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *