رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حفظ تعادل نظام اجتماعی بزرگ ترین وظیفه نظام سیاسی حاکم است

21:30 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۵۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
یدالله موحد گفت: حفظ تعادل نظام اجتماعی بزرگ ترین وظیفه نظام سیاسی حاکم است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در بازدید از شعب دادگستری شهرستان جیرفت گفت: حفظ تعادل نظام اجتماعی بزرگ ترین وظیفه نظام سیاسی حاکم است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با حضور در دفاتر قضات شهرستان جیرفت، از نزدیک فرایند رسیدگی به پرونده ها را بررسی  ودر جهت پیشبرد بهتر امور قضائی دستورات لازم راصادر کرد.

یدالله موحد در جمع کارمندان قضائی واداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: اگر اختلاف سلایق و تعارضات از حد خود فراتر برود تبدیل به یک آسیب بزرگ اجتماعی می شود وضرباتی مهلک بر پیکر جامعه وارد می سازد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان تصریح کرد: اسلام به عنوان آخرین وکاملترین دین الهی پیش از هر چیز مردم را از درگیری وکشمکش نهی می کند ،چنان که امیرالمومنین حضرت علی (ع) خطاب به مردم می فرمایند: "از اختلاف ونزاع دوری کنید  زیرا نزاع قلب های برادران دینی را نسبت به یکدیگر بیمار می کند و درهای نفاق را می رویاند "

موحد عنوان کرد: همه می دانیم  انسان موجودی اجتماعی است لکن  فکر وتشخیص وعمل همه افراد بشر یکسان نیست و همین امر هم باعث اختلاف سلایق ومنازعات می شود.

وی ادامه داد: بنابراین به اعتقاد جامعه شناسان در جوامع انسانی همواره حدی از تعارض وجود دارد و همین تعارضات و اختلافات  سبب بالندگی و پویایی جامعه می شود و مفید بحال انسان وجوامع بشری است.

وی گفت: اگر اختلاف سلایق و تعارضات از حد خود فراتر برود تبدیل به یک آسیب بزرگ اجتماعی می گردد وضرباتی مهلک بر پیکر جامعه وارد می سازد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: از این رو لازم است همواره افرادی شایسته، تعارضات بیمارگونه وآسیب ها را در جامعه شناسایی وآنها را فوری حل کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه نظام سیاسی حاکم ،حفظ تعادل نظام اجتماعی است،افزود: اینجاست که عقلا قضاوت ومنصب قضا  برای عملی کردن این امر مهم ضروری است.

موحد تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز برای رفع مشکلات وگرفتاری های اجتماعی وجود افراد با صلاحیت شایسته را در امر قضاوت ضروری می داند .







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *