روند نزولی بازار ، تحت تاثیر نوسانات شدید قیمتی

12:58 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۳۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فعال بازار سرمایه گفت:سرمایه گذاران در بازار سهام باید با دید تحلیلی و منطقی اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری نمایند.
محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو بادر خصوص روند بازار سرمایه در روزهای اخیر بیان کرد: بورس تهران در آغازین روز معاملاتی هفته گذشته ، با روند افزایشی به رقم 78.281 واحد رسید که در این روز خودرویی ها با معاملات نسبتا مثبتی به کار خود پایان بخشیدند .اما درگروه فلزات اساسی شاهد روند نزولی در اغلب نمادها بودیم.

وی در ادامه در توضیخ روند گروه های بورسی بیان کرد: در گروه دارویی و پتروشیمی نیز معاملات متعادلی صورت گرفت.در کل بازار با فشار فروش خاصی همراه نبود.طی هفته گروه خودرو در اغلب روزهای هفته معاملات به نسبت مثبتی را تجربه کردند و بانکی ها شرایط متعادلی داشتند.
فعال بازار سرمایه با اشاره به روند منفی گروه فلزات در هفته گذشته یادآرو شد: نمادهای گروه فلزات اساسی در اغلب روزها در درصدهای منفی معامله شدند. شیمیایی ها نیز متعادل بودند.همچنین در گروه حمل و نقلی ها شاهد بازگشایی نماد حفارس بودیم.

گیوکی در ادامه بیان کرد: در مجموع اکثر گروه ها هفته  ای با معاملات نسبتا متعادلی را تجربه نمودند و از شدت کاهش شاخص کل بورس ، نسبت به هفته ی گذشته کاسته شد.

وی در خصوص روند بورس در فروردین ماه سال جاری اظهار داشت:  بورس تهران در اولین ماه سال جاری ، نسبت به سال گذشته حدودا افت 4000 واحدی را تجربه نمود ، در حقیقت بورس تهران برخلاف انتظارات اغلب سهامداران خود رفتار نمود و علی رغم اینکه ، انتظار اغلب سهامداران ، ادامه ی روند صعودی بازار که در اواخر سال 94 بر اثر هیجانات ناشی از برجام رخ داد بود ، نه تنها روند صعودی ، ادامه نیافت بلکه بورس تهران با کاهش نزولی نسبتا قابل توجهی در اولین ماه سال 95 روبرو شد .

وی در توضیح روند غیر منطقی نمادهای در معاملات گفت: البته تنها اندکی تحلیل و تامل در مورد رشد قیمتی که در اغلب نمادهای بازار به وجود آمد ، کافی بود تا متوجه غیر منطقی و غیر بنیادی بودن رشد قیمتی نمادهای بازار شویم.در این خصوص گفتنی است که نوسانات شدید قیمت در بازار سرمایه ، از گذشته ی بسیار دوری یکی از مهمترین عوامل ضرر و زیان سهامداران بوده است.
 
گیوکی در خصوص حبابی بودن روند رشد بازار سرمایه در سال گذشته تصریح کرد: با توجه به برخی از تعابیر و تعریف های حباب در بورس بتوان روند کنونی بازار را به از بین رفتن حباب پیشین  خود که در سال گذشته ، اتفاق افتاد نسبت داد. برخی از رشدهای قیمتی که د ربازار روی داد و روی خواهد داد به دلیل عوامل و اصول بنیادی بوده و ایرادی بر روند رشد قیمتی آن ها وارد نخواهد بود.

فعال بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی و روند نزولی بازار ، تحت تاثیر نوسانات شدید قیمتی قرار گرفته اند. در هر صورت سرمایه گذاران در بازار سهام باید با دید تحلیلی و منطقی اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری نمایند.  
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *