رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید اثرگذاری بخش فرهنگ در جامعه افزایش یابد

13:51 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: باید اسباب و لوازم ارتقاء بخش فرهنگ در جامعه فراهم شود و این مهم نیز با همکاری و هماهنگی تمامی بخش‌ها میسر می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در بیست و سومین جلسه مشورتی و هم اندیشی فرهنگی مدیران و مسئولان فرهنگی حوزه‌های ستادی، تشکیلات قضایی و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه گفت: باید اسباب و لوازم ارتقاء بخش فرهنگ در جامعه فراهم شود و این مهم نیز با همکاری و هماهنگی تمامی بخش ها میسر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مباحثی درخصوص امنیت اخلاقی و اجتماعی، مبارزه با بداخلاقی اجتماعی، عفاف و حجاب و گشت های نامحسوس در سطح جامعه مطرح است که این جلسه و کارگروه های آن نیز می توانند این مباحث را در دستور کارهای خود قرار دهند.

صادقی اظهار داشت: برنامه اجرایی معاونت امربه معروف و نهی از منکر دستگاه های نظامی و قضایی تدوین شده است و دبیرخانه آن در معاونت فرهنگی قوه قضائیه قرار دارد. از این رو مدیران و مسئولان فرهنگی حاضر در این جلسه می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند.

وی افزود: در کار فرهنگی حسنه و سیئه بسیار است از این رو با شیوه ها و برخوردهای سازنده سعی کنیم حسنه کار فرهنگی را افزایش دهیم و این مهم هم با عامل بودن خودمان میسر خواهد شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: سیاست های معاونت فرهنگی در دو بخش درون و برون قوه تدوین شده است که باید مراحل تثبیتی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به گذشته حرکت جدی تری داشته باشیم گفت: این امر به ارتقاء اثرگذاری بخش فرهنگی در جامعه کمک خواهد کرد.

صادقی افزود: همچنین انتظار می رود در سال 95 امر قرآنی را در سازمان ها و ادارات جدی تر عملیاتی کنیم و به امر قرآنی به عنوان یک وظیفه الهی و دینی نگاه شود.

وی خطاب به مدیران و مسئولان فرهنگی حاضر در جلسه گفت: انتظار می رود مباحث اخلاقی را در مجموعه های خود بیش از گذشته ترویج دهید و بر پیشرفت آن توجه داشته باشید. متأسفانه هنوز در برخی از مجموعه مباحث اخلاقی ارائه نمی شود و این شایسته نیست و همه نیازمند هستیم اخلاق سازمانی و موعظه ای را دنبال کنیم.

در ادامه این نشست نیز معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با ارج نهادن بر فعالیت هایی که سازمان ها در رابطه با گسترش اخلاق حرفه ای و سازمانی داشته اند گفت: در قوه قضائیه باید بر گسترش اخلاق حرفه ای بیش از پیش اهتمام ورزیم.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی با بیان شعار هر "همکار دستگاه قضایی یک نیروی فرهنگی" به عنوان سرلوحه سیاستهای راهبردی معاونت افزود: باید همیشه برنامه های مدون را رصد کنیم که چه مقدار پیشرفت داشته است و موانع را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی درخصوص ترویج اخلاق حرفه ای در دستگاه قضایی گفت: در این خصوص هر یک از مدیران و مسئولان فرهنگی حوزه های ستادی، تشکیلات قضایی و سازمان های وابسته به قوه قضائیه می توانند اجرای دوره های کوتاه مدت و بلندمدتی که در این رابطه تدوین شده را برنامه ریزی کنند و ما نیز اساتید مجرب را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

معصومی اظهار داشت: ما انتظار داریم سازمان ها و دادگستری ها در نهضت تشکیل هسته های جهادی شرکت کنند و گزارشی از توسعه این هسته ها در بخش های خود ارائه دهند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در پایان با اشاره به طرح جامع قرآنی گفت: این طرح در کل کشور منحصر به فرد است و اغلب مراکز مهم قرآنی در اجرای آن دخیل هستند و تا اوایل خرداد ماه به تمام حوزه های ستادی، تشکیلات قضایی و سازمان های وابسته قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *