اختصاص 4 هزار میلیارد تومان به خطوط 6 و 7 مترو در سال جاری

11:25 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۲۰۷
مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد که این بانک یرای رفاه شهروندان و حل و فصل چالش ها در زمینه حمل و نقل عمومی نسبت به تامین اعتبار خطوط 6 و 7 مترو اقدام کرده است.
به گزارش گروه جامعه ، حسین محمد پور زرندی، با اشاره به اینکه تامین کننده مالی نمایشگاه شهر آفتاب، بانک شهر بوده است گفت: کل نمایشگاه با سرمایه گذاری و مشارکت بانک شهر تا اینجا رسیده است. وی افزود: با وجود اینکه در حال حاضر منابع مالی در شهرداری‌ها با مشکلاتی مواجه است اما ما وظیفه خود می‌دانیم که به پروژه‌های شهری به خصوص حمل و نقل عمومی کمک کنیم.

مدیر عامل بانک شهر با توضیح اینکه خط 6 مترو با مشارکت بانک شهر ساخته شده ادامه داد: برای خط 6 خودمان با پیمانکاران قرارداد بستیم، اینکه می‌بینید  این خط پیشرفت خوبی داشته برای این است که از سیمان تا منابع مالی را مجموعه شرکت‌های تحت پوشش تامین کرده است.

پور زرندی تصریح کرد: در بحث خط 7 مترو نیز به دلیل مشکلاتی که این خط با آن مواجه بود، توافق کردیم که آن را هم کمک کنیم.

به گفته پورزرندی، امسال این پروژه ها نیازمند حدود 4هزار میلیارد تومان منابع بوده است که بانک شهر به خاطر مردم و حمل و نقل عمومی که امروز مورد نیاز شهروندان است این مبلغ را مورد تصویب قرار داده است تا از این طریق بتواند خط 7 را تا پایان امسال و خط 6 را تا اواسط سال آینده راه اندازی کند.

مدیر عامل بانک شهر در پاسخ به این پرسش که کل هزینه برآورد شده از نظر بانک شهر چقدر است گفت: واقعیت این است که برآورد آن را خود مترو می‌داند اما برنامه‌ای که به ما دادند حدود 4هزار میلیارد تومان برای هر دو خط 6 و 7 برای سال جاری است.

پور زرندی در پایان در پاسخ به تاثیری که تحریم‌ها روی حوزه اقتصاد داشته آیا اجازه فاینانس را به مجموعه اقتصادی می‌دهد یا خیر اظهار کرد: بنا شده است که اگر فاینانسی هم اتفاق بیفتد بانک عاملش بانک شهر باشد که بتواند منابع را تامین کند، چرا که ساخت مترو فقط  به زیرساخت ها مربوط نمی شود، بلکه تجهیزاتی از قبیل واگن نیز مورد نیاز است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *