بازداشت شهردار زنجان/ قتل دختر 6 ساله در ورامین/ اعلام نظر کمیسیون پزشکی در رابطه با سوختگی نوزاد سه روزه در صومعه سرا/ فرضیه خودکشی «مهرداد اولادی» منتفی اعلام شد

10:42 - 03 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۳۸۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قتل کودک 6 ساله در ورامین، بازداشت شهردار زنجان، اعلام نظر کمیسیون پزشکی درباره سوختگی کودک سه روزه در بیمارستان از جمله مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق و قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار تازه و داغی همراه بود. از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته خبر قتل کودکی 6 ساله در ورامین بود که توسط پسر همسایه به قتل رسیده بود. پرونده قتل این کودک 6 ساله در حال حاضر منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی است.

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این خبر اینجا را کلیک کنید.

همچنین در هفته گذشته دادستان رباط کریم از خودکشی پسر و زنی سی ساله خبر داد و گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این دختر و پسر با قرار قبلی اقدام به این کار کرده‌اند.

برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

البته این پایان کار نبود و پس از انتقال پسر به بیمارستان، پس از چند روز در کما بودن، از مرگ نجات یافت و زبان به اعتراف گشود و گفت که قرص‌ها را به درخواست آن زن تهیه کرده است.

برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

اسفند ماه سال گذشته، یک نوزاد سه روزه در بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا که پس از به دنیا آمدن به دلیل ابتلا به زردی در دستگاه قرار داده شده بود ، دچار سوختگی شد. بر همین اساس پرونده ای در دادسرا تشکیل شد. نهایتاً پس از بررسی ها مشخص شد علت اصلی سوختگی این کودک سه روزه ابتلای او به یک بیماری بوده است.

برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در هفته‌ای که گذشت رئیس دادگستری کل تهران با اعلام فراوان بودن ورودی پروند ها به دادگستری تهران گفت : بعید می دانم در هیچ جای دنیا استانی را پیدا کنیم که این میزان پرونده به آن وارد شده باشد و این میزان با آمار برخی از کشورها هم قابل مقایسه نیست.

برای خواندن جزئیات بیشتر از آمار ورودی ها و مشکلات و کمبودهای دادگستری تهران اینجا را کلیک کنید.

در هفته‌ای که گذشت در پی فوت یک پسر بچه شش ساله به دلیل سقوط در چاه بی حفاظ در یکی از شهرستانهای زنجان، دادستان دستور بازداشت شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه 3 این شهر را صادر کرد. او سپس اعلام کرد که شهرداری مقصر صد درصد این واقعه شناخته شده است.

برای خواندن جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در این هفته پس از انتشار خبر فوت مهرداد اولادی، قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  با بیان اینکه فرضیه خودکشی مهرداد اولادی کاملا منتفی است، گفت: مقامات بیمارستان ایست قلبی و تنفسی را علت فوت اعلام کرده‌اند ولی از نظر قانونی باید منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و مراجع قضایی و نتیجه آزمایشات در مورد علت فوت وی باشیم.

برای خواندن جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در پی انتشار خبر قتل دختر شش ساله در نی ریز، رئیس کل دادگستری فارس در گفت‌وگو با خبرنگارگروه حقوقی و قضایی  در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده اظهارکرد: تحقیقات به طور ویژه و خارج از نوبت در حال تکمیل شدن است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود پرونده تا پایان هفته با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شود.

برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *