وقوع سیل و سیلاب در 351 شهر و روستای کشور/ 25 ساعت پرواز امدادی برای جا به جایی مجروحان

8:46 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۹۹۷
سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: سیل و سیلاب طی یک هفته گذشته در 351 شهر و روستای کشور رخ داد.
وقوع سیل و سیلاب در 351 شهر و روستای کشور/ 25 ساعت پرواز امدادی برای جا به جایی مجروحان
مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان گفت: در 6 روز گذشته به 351 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین کشور امدادرسانی شد. در این مدت شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در 21 استان کشور بودیم.

وی ادامه داد: امدادگران به 26 هزار و 800 نفر در این مدت امدادرسانی کردند و هفت هزار و 490 نیز با برپایی 1360 چادر امدادی،اسکان اضطراری داده شدند.

به گفته سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر در این مدت 31 نفر از سیل زدگان به اماکن امن منتقل و 10 نفر نیز به مراکز امدادی منتقل شدند.

مرتضوی از مرگ هفت نفر در جریان وقوع سیل خبر داد و افزود: سه نفر در شهر دهلران، یک نفر در مهران، یک نفر در اندیکا،یک نفر در ایلام  و یک نفر نیز در نور آباد جانشان را از دست داند.

سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر با بیان اینکه تاکنون 25 ساعت پرواز برای امداد هوایی در جریان حادثه سیل انجام شده است، تاکید کرد: تیم های امداد هوایی و بالگردهای هلال احمر در این مدت با 29 عملیات پروازی،16 مجروح حوادث سیل را جابه جا و 11 هزار کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده منتقل کردند.

وی در پایان گفت: در جریان وقوع سیل در کشور آب ورودی به 697 خانه تخلیه و 306 خودرو نیز از مسیر سیل رها سازی و به مناطق امن منتقل شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *