رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۶۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد سال گذشته

20:30 - 28 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۴۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
615 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس درسال ۹۴ توسط ستاد مردمی دیه شعبه فارس آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از سازمان زندانهای کل کشور، سیدر ضا اسکندری مدیر عامل ستاد مردمی دیه شعبه فارس گفت: ۶۱۴نفر از زندانیان سال گذشته از زندان آزاد و از این تعداد ۶۰۲ زندانی مرد و ۱۳زندانی زن بودند.

وی گفت: تعداد ۴۰۵ نفر از این محکومین بدهی مالی به غیر از کلاهبرداری داشته اند و ۲۱۰نفراز آنان به علت توان در پرداخت دیه در زندان به سر می برند که همگی تا اسفند ۹۴ آزاد و به آغوش خانواده های خود باز گشته اند .

وی اظهار داشت : این تعداد زندانی آزاد شده با بدهی بیش از هزار میلیار ریال در بند بوده اند که مبلغ ۶۳۵ میلیارد ریال گذشت رضایت مندانه از شاکیان بعمل آمده است.

اسکندری افزود: در حال حاضر ۸۰۴ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان فارس در حبس به سر می برند که از این تعداد ۴۴۹زندانی به علت عدم پرداخت مهریه , ۲۱۰زندانی به علت عدم پرداخت نفقه و مابقی به علت عدم پرداخت دیه در جرایم غیر عمد حبس است.

وی با بیان اینکه افراد خیر باید با انگیزه خدا محوری در امر آزاد سازی زندانیان مشارکت داشته باشند، افزود: مهم ترین هدف این ستاد آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد بوده و زندانیان مربوط به تصادف، مهریه، نفقه، محکومیان مالی به جز کلاهبرداری و حوادث کارگاهی را شامل می شود.

اسکندری به تشریح فضای اجتماعی و آسیب های اجتماعی ناشی از حبس برخی از افراد که بیشتر سرپرست خانواده هستند پرداخت و تصریح کرد:پرونده این گونه افراد به صورت ویژه بررسی و رسیدگی می شود.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه فارس تصریح کرد: بدهی محکومین جرایم غیر عمد استان فارس بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد ریال می باشد که برای آزادسازی آنان نیاز به مشارکت بیش از پیش خیرین نیک اندیش هستیم.

وی گفت: شماره حساب ۱۰/ ۱۱۹۹۱۱۹۹ کلیه شعب بانک و شماره کارت بانکی ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ آماده دریافت کمک های نقدی خیرین در امر آزاد سازی در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *