رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت قوه قضائیه از سازوکارهایی که ورود مناسب به حوزه اجتماعی دارند

16:36 - 28 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۳۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امیری اصفهانی گفت: اگر ساز وکاری برای ورود مناسب و راحت به حوزه اجتماعی تهیه و بیان شود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از آن حمایت خواهد کرد.

رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش قابل توجهی دارند/ معاونت اجتماعی در راستای برطرف کردن موانع ورود به موضوعات اجتماعی در کنار رسانه‌هاستبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضائی ، مهدی امیری اصفهانی قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در اولین جلسه کمیته اطلاع رسانی این معاونت در سال جدید به موضوع جایگاه رسانه و اصحاب رسانه در کاهش وقوع جرم اشاره کرد و گفت: حضور شما اصحاب رسانه در این جلسه صرفاً یک جلسه تشریفاتی و معمولی نیست، بلکه حرکتی کاملا مسئولانه است و یک نوع مشارکت اثر گذار با دستگاه قضا در راستای کاهش وقوع جرم محسوب می‌شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: ما اعتقاد داریم این مسیری که با حضور اصحاب رسانه به صورت تخصصی طی می‌شود، بسیار موثر، امیدوار کننده و ارزشمند است.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه گفت: ما در حال حاضر شرایط خاصی را از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی تجربه می‌کنیم. در شرایط کنونی آرامش و پرهیز از ایجاد تنش و رفتارهای هنجار آفرین برای جامعه ضروری است و رسانه‌ها در این زمینه نقش ویژه و مهمی دارند؛ چرا که هم می‌توانند الگوسازی کنند و هم تنش آفرینی را کاهش دهند.

امیری اصفهانی با بیان اینکه باید دید چه کارهایی می توان انجام داد که این آرامش در جامعه ارتقا یابد، تصریح کرد: آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده است و باید اقداماتی انجام شود که تحمل پذیری در بین مردم افزایش یابد.

این مسئول قضائی با بیان اینکه نگاه اجتماعی موضوعی است که مورد غفلت واقع شده است یادآور شد: باید این غفلت و کوتاهی جبران شود و شما اصحاب رسانه باید به قوه قضائیه کمک کنید تا نگاه به موضوعات اجتماعی به نقطه مطلوب برسد و سرعت رشد آن افزایش یابد؛ اما نباید از شان و جایگاه قوه قضائیه هم غافل شد و به آن بی‌توجه بود. قوه قضائیه همچنان که باید شان قضائی خود را داشته باشه باید نگاه اجتماعی به موضوعات را نیز دنبال کند.

امیری اصفهانی ادامه داد: رسانه‌ها تولید کننده، انتقال دهنده و دریافت کننده ایده‌های اجتماعی هستند و ما از شما انتظار داریم ایده‌هایی را که به اجتماعی شدن قوه قضائیه کمک می‌کند به ما اطلاع و انتقال دهید.

وی گفت: با توجه به حساسیتی که در موضوعات اجتماعی وجود دارد، ورود به این قبیل مسائل با خطراتی برای رسانه‌ها همراه است؛ اما باید موانع ورود به موضوعات اجتماعی کشف و شناسایی شود و معاونت اجتماعی در برطرف کردن موانع و مشکلات به منظور ورود به موضوعات اجتماعی در کنار شماست. شناسایی این ساز وکارها توسط رسانه در برطرف شدن مشکلات اجتماعی کمکی دوسویه هم به دستگاه قضا و هم به جامعه رسانه‌ای است.

وی توضیح داد: اگر ساز وکاری برای ورود مناسب و راحت به حوزه اجتماعی تهیه و بیان شود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از آن حمایت خواهد کرد.

امیری اصفهانی در پایان گفت: رسانه در پیشگیری از وقوع جرم بسیار می‌تواند کمک کند و برای این موضوع دبیرخانه‌ای در شورای اطلاع رسانی معاونت ایجاد شده است و حضور مسئولین مختلف در این دبیرخانه ضرورتی است که به آن توجه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *