رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری اولویت اصلی پلیس و دستگاه قضایی است

20:30 - 27 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۸۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حیدری گفت: پیشگیری اولویت اصلی پلیس و دستگاه قضایی است و این مهم فقط با آموزش همگانی تحقق می یابد که در نهایت موجب امنیت پایدار در جامعه می شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، توکل حیدری در جلسه کمیته راهبردی قضائی _ انتظامی استان گفت: پیشگیری اولویت اصلی پلیس و دستگاه قضایی است و این مهم فقط با آموزش همگانی تحقق می یابد که در نهایت موجب امنیت پایدار در جامعه می شود.
 
 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: جلسات آگاه سازی در حقیقت در راستای اهداف سازمانی و با هدف پیشگیری از جرایم و مقابله با تهدیدات و آسیب های اجتماعی مبتلا به کارکنان ناجا است.
 
حیدری ، تعامل ناجا و دستگاه قضایی را اثرگذار در اجرای صحیح قانون و تامین امنیت پایدار جامعه دانست و افزود : هدف اصلی پلیس و دستگاه قضایی پیشگیری است و این مهم فقط با آموزش همگانی تحقق می یابد که در نهایت موجب امنیت پایدار در جامعه می شود.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بر نقش ممتاز و کلیدی پیشگیری اجتماعی و ضرورت توجه به مقوله جلب مشارکت اجتماعی و آگاهسازی شهروندان تاکید و عنوان داشت : همکاری و همراهی شهروندان در بحث پیشگیری نقش موثر و به سزائی در کاهش وقوع جرایم می تواند داشته باشد و شهروندان باید در این مقوله مهم با اهتمام، پلیس را یاری کنند.
 
حیدری با اشاره به معنویت و اعتقادات اسلامی و الهی کارکنان نیروی انتظامی، گفت : بالاترین چتر امنیت بشر، ایمان به خداست و نیروی انتظامی با قرار گرفتن زیر چتر فرمانده كل قوا به بالاترین نیروی ایمانی متصل است.
 
این مقام قضایی ضمن تأكید بر لزوم توجه خاص به آموزه های دینی در پیشگیری از جرائم مختلف، افزود : در نظام مقدس اسلامی همواره پیشگیری از وقوع جرم بر اصلاح مقدم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است كه این امر از ائتلاف نیرو و سرمایه ها جلوگیری می كند.
 
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینكه نیروی انتظامی مظهر امنیت و نظم بخشی اقتدار و حیثیت در جامعه به شمار می آید، گفت : امنیت زمینه ساز اهداف كشور است كه این اهداف مطابقت قانون، تأمین عدالت، رشد تعلیم و تربیت با ارزش های دینی می باشد.
 
در ادامه این جلسه سردار اصلانی با اشاره به نقش سازنده سایر دستگاه ها و نهادها در پیشگیری از جرائم، پیشگیری و کشف به موقع جرم به ویژه سرقت را انتظار به جای مردم از پلیس دانست و اظهار داشت: همراهی و همكاری مردم با نیروی انتظامی امتیاز ویژه ناجا نسبت به سایر دستگاه هاست و استفاده از سرمایه های اجتماعی و جلب مشاركت مردمی در كاهش سرقت ها از اولویت های پلیس در سال جاری است.
 
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان با تأکید بر استمرار و تداوم فعالیت ها و تعاملات بین بخشی نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها و نهاد های استان، وجود امنیت و بالا بودن احساس امنیت در استان را یکی از شاخص های مهم و برجسته عنوان و تصریح کرد: وجود امنیت و آرامش حاکم بر استان، ماحصل زحمات همه دست اندرکاران حوزه امنیتی و انتظامی است که موجب خرسندی و رضایتمندی عموم مردم و شهروندان می شوند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *