عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با وارد کنندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز

14:40 - 27 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۷۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
افشار نیا بر عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با وارد کنندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز به کشور تأکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، فرهاد افشارنیا در نشست مشترک فرماندهان نیروی انتظامی استان خوزستان با مدیران قضایی استان بر عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با وارد کنندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز به کشور تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: این دادگستری آمادگی دارد تا در راستای مقابله با ورود اسلحه و مهمات غیرمجاز و برخورد قطع با قاچاقچیان و توزیع کنندگان آن‌ها، گام‌های تازه‌ای از جمله تشکیل شعب ویژه و اختصاصی در این خصوص بردارد.

وی اظهار امیدواری کرد: هرکدام از این جلسات به اتخاذ تصمیمات اصلح برای عموم مردم استان خوزستان بینجامد.

وی گفت: در این خصوص باید کارگروهی از مجربین هر دو دستگاه تشکیل و راهکارهای اصولی و متقن را پیگیری نمایند.

افشارنیا به تشکیل کمیته‌های دیگری از جمله کمیته پیگیری پرونده‌های خاص در استان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از افزایش نرخ وقوع سرقت و مبارزه با سارقان، علاوه بر فعالیت‌هایی که هم‌اکنون صورت می‌گیرد، باید کمیته‌ای نیز تشکیل گردد تا تصمیمات کلان در این کمیته اتخاذ شود.

وی از عملکرد فرماندهان نیروی انتظامی استان خوزستان در سال 1394 و تعطیلات نوروز سال جاری و همچنین در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تقدیر کرد و گفت: برگزاری این نشست‌های مشترک می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد انس و الفت و همدلی میان دستگاه قضایی و انتظامی باشد.

در ادامه این دیدار فرمانده انتظامی استان خوزستان نیز طی سخنانی از مجموعه ریاست، مدیران و قضات دادگستری استان برای اقدامات و تدابیر صورت گرفته در کاهش شش درصدی وقوع سرقت و رسیدگی به پرونده‌های مهم جنایی در سال گذشته قدردانی کرد.

سردار اسحاقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش وقوع تصادفات منجر به فوت در حوزه درون شهری و برون شهری استان، اظهار داشت: استان خوزستان در چهار سال گذشته به صوت متوالی به عنوان استان برتر در کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت معرفی شده است.

وی تصریح کرد: آمار حوادث رانندگی استان خوزستان در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن، در بخش تصادفات برون شهری 60 درصد و در تصادفات درون شهری 30 درصد کاهش نشان می‌دهد.

سردار اسحاقی افزود: باعث افتخار است که این همه تعامل میان دو مجموعه انتظامی و قضایی استان خوزستان برقرار است و افتخاراتی که از سوی دستگاه انتظامی استان کسب می‌شود، مرهون تعامل سازنده با دستگاه قضایی و حمایت‌هایی است که از سوی رئیس کل محترم دادگستری استان صورت می‌گیرد.

در پایان این نشست فرماندهان انتظامی استان خوزستان با دریافت لوح تقدیر و هدایایی از سوی رئیس کل دادگستری استان مورد تشویق قرار گرفتند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *