عفو و تخفیف مجازات در زندان‌های استان ایلام طی یک هفته گذشته

19:20 - 25 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تعداد ۷۰ زندانی در زندانهای ایلام به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی زندانهای استان ایلام  تعداد ۷۰ زندانی در زندانهای ایلام به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

اکبر محبی مدیر کل زندانهای استان ایلام اذعان داشت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سالروز جمهوری اسلامی ایران، تعداد ۷۰ زندانی از زندانهای استان مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری با اعمال بخشنامه ها و دستورالعمل های عفو و تخفیف مجازات ، از مهمترین عوامل تاثیر گذار در فعالیت های اصلاحی و تربیتی است که خوشبختانه مورد توجه مسئولین کشوری و مراجع قضایی است.

محبی اظهار داشت: این تخفیف نه تنها بر حل مشکلات جاری زندگی زندانیان کمک می‌کند بلکه بازگشت وی به کانون خانواده بر کاهش جرایم از سوی فرزندانش تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود: هدف اصلی زندانبانی اسلامی ، اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سالم آنها به جامعه است، اما این مهم نه فقط در گرو تلاش شبانه روزی مسئولین زندانها و زندانبانان است بلکه حمایت و همت دیگر نهادهای دولتی و مردمی را می طلبد.

مدیرکل زندانهای استان ایلام به نقش تاثیر گذار و نافذ عفو و تخفیف مجازات ها اشاره کرد و اعطای مرخصی و رأی باز را نیز از عوامل مهم و اساسی تقویت برنامه های اصلاحی و تربیتی معرفی کرد.

وی افزود: کاهش بار روحی روانی زندانیان یکی دیگر از اقدماتی است که مورد توجه بوده و این امر با حضور زندانی در کانون خانواده اش و در قالب اعطای مرخصی ها،رأی باز،عفو و…. حاصل می گردد.

مصطفی محمدی رئیس اداره قضایی زندانهای ایلام نیز در ادامه به نتایج مطلوب و نقش تعیین کننده اجرای دستورالعمل تخفیف مجازات و عفو اشاره کرد و گفت: تعد ۴۹ نفر از این آمار منجر به آزادی و ۲۱ نفر مشمول تخفیف مجازات گشته اند.

وی همکاری و تعامل قضات و مراجع قضایی با مجموعه زندانهای ایلام را قابل تقدیر دانست و افزود: سعی می گردد با دعوت از مسئولین و قضات ناظر بر زندان ، مشکلات قضایی زندانیان به حداقل برسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *