دعايی كه امام هادی عليه السلام زياد می خواند

14:45 - 25 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۱۱۱
امام فرمودند: خداوند دعای كسی را مستجاب می كند كه خالصانه مطيع او باشد و به رسول الله (ص) و حق ما اهل بيت (ع) ايمان داشته باشد. در اين صورت اگر از خدا چيزی بخواهد محروم نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، شخصی به نام ابوموسی می ‏گويد:
خدمت امام هادی عليه ‏السلام رسيدم و عرض كردم: متوكل حقوق مرا قطع كرده و اين به سبب ارادتی است كه من به شما دارم. دستور فرماييد تا حقوق مرا بدهند.

امام فرمود: اگر خدا بخواهد مشكلاتت حل می شود.

همان شب فرستادگان متوكل در خانه را زدند. در را كه باز كردم، فتح، وزير متوكل، به من گفت: در منزلت چه می كنی؟! متوكل سراغت را می گيرد.

من نزد متوكل رفتم. متوكل با ديدن من گفت:‌اي ابو موسی ما حواسمان به تو نيست، تو هم خودت را فراموش كرده‌ای!؟ آن‌گاه سهمم از بيت المال و هدايا و اموال زيادی را به من بخشيد.

در راه بازگشت، به فتح گفتم: امام هادی عليه السلام اينجا آمده بود؟
گفت: نه.

گفتم: نامه ‌ای نوشته بود؟
گفت: نه.

آن‌گاه فتح به من گفت: شك ندارم كه تو از امام هادی دعايی خواسته بودی. بگو برای من هم دعا كند.

خدمت امام هادی عليه السلام رسيدم و گفتم: به بركت شما مشكلم حل شد. اما اطرافيان متوكل مي‌گفتند شما نزد متوكل نرفته و درخواستي نكرده بوديد.

فرمود: ما در امور مهم فقط به خدا پناه می بريم و در مشكلات بر او توكل می كنيم. او ما را اين گونه عادت داده است كه اگر از او چيزی بخواهيم اجابت می فرمايد؛ و مي‌ترسيم كه از وظايف بندگي عدول كنيم و او هم نظر لطفش را بردارد.

پيغام فتح را به امام رساندم. فرمود: او در ظاهر دوست ما ولي در باطن دشمن ماست. خداوند دعای كسي را مستجاب می كند كه خالصانه مطيع او باشد و به رسول الله (صلي الله عليه و آله وسلم) و حق ما اهل بيت (عليهم السلام) ايمان داشته باشد. در اين صورت اگر از خدا چيزی بخواهد محروم نخواهد شد.

عرض كردم: به من يك دعای اختصاصی بياموزيد، آقای من.

فرمود: اين دعايی است كه من زياد مي‌خوانم و از خدا خواسته‌ام هر كس بعد از من در كنار قبرم آن را خواند، خواسته ‌اش را اجابت كند:

يا عدّتی عندالعُدد و يا رجائی و المعتمد و يا كهفی و السند و يا واحد و يا واحد يا قل هوالله احد و اسألك اللهم بحق من خلقته من خلقك و لم تجعل فی خلقك مثلهم احداً ان تصلی عليهم و تفعل بي‌كذا و كذا.(به جاي كذا حاجت را ذكر كن)

(اي توشه من و‌ای اميد و پناهگاه و تكيه‌گاه من،‌اي خدای يگانه! تو را به حق كسانی می خوانم كه هيچ‌كس را همانند آن‌ها قرار ندادی، و از تو می خواهم بر آنان درود بفرستی و … (در اينجا حاجت خود را بيان كن)).

در ادامه نيز كلامی نورانی از وجود مقدس امام هادی(ع) می آيد:

دعايي كه امام هادي عليه السلام زياد مي‌خواند

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


منبع:حج


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *