خیز ایتالیا برای استفاده از بازار ایران

10:22 - 25 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۸۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
جلال پور گفت: عملکرد دولت ایتالیا برای استفاده از فرصت بزرگ بازار ایران از قالب دولت های اروپایی بهتر بوده است.
خیز ایتالیا برای استفاده از بازار ایرانبه گزارش محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و ایتالیا که با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت برگزاری شد گفت: ما شاهد آن هستیم که شخص نخست وزیر در مورد تأمین منابع مالی و  حذف موانع ارتباطات بانکی و تحقق پوشش بیمه صادرات سعی نمودند که نه تنها اعضای کابینه بلکه ساختارهای مالی واعتباری کشور ایتالیا را به عرصه بیاورند.

وی افزود: از این جهت باید گفت عملکرد دولت ایتالیا برای استفاده از فرصت بزرگ بازار ایران بهتر از قالب دولت های اروپایی بوده و شکی نیست که فرصت های متنوع و بزرگ بازار هشتاد میلیونی ایران در منطقه توجه همه کمپانی های جهانی را به خود جلب کرده است.

جلال پور تصریح کرد: این علاقه تا وقتی که بسترهای لازم مالی ، اعتباری، بیمه ای و حقوقی  از طرف دولت های دو طرف آماده نشود نمی تواند به قراردادهای بزرگ و پرسود تبدیل شود که در دو کشور ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی نماید.

وی به این نکته نیز اشاره کرد سیاست های خردمندانه دولت ایتالیا موجب خواهد شد تا شرکت های ایتالیایی سهم بزرگتری از این فرصت های اشتغال، تولید ثروت را برای مردم ایتالیا به ارمغان ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به این نکته نیز اشاره کرد که هنوز بسیاری از مشکلات حل نشده و باید سیاست کارگشا در اولویت برنامه های دولت ایتالیا باقی بماند.

وی به امضای شش قرارداد بین ایران و ایتالیا درروز گذشته اشاره کرد و گفت: امروز نیز دوازده سند دیگر امضا می شود که غالبا اسناد عملیاتی نهایی هستند که اجازه می دهند کار دو طرف روی زمین شروع شده و برکات این همکاری به مردم دو کشور برسد.

وی افزود: این مسئله نشان می دهد که اعزام هیات های عالی رتبه به ایران و سفر هیات بزرگ اقتصادی ایران به همراه رئیس جمهور به رم درمسیر درست حرکت کرده و من امروز معتقدم که آنچه تا به امروز عمل کردیم درمقابل فرصت هایی که کار دو اقتصاد بزرگ ایران و ایتالیا می تواند برای بنگاه ها ایجاد کند تنها قدمی کوچک از راهی طولانی است.

جلال پور ادامه داد: رفتار اقتصادی دو کشور امکان آن را می دهد در عرصه های متنوع همکاری های متعددی داشته باشیم و برای تحقق این موضوع باید دولتها بسترهای لازم را آماده کنند و بنگاه ها با جدیت فرآیند شناسایی بازار تا اخذ قرارداد پیگیری کنند ضمن اینکه سازمان های بالا دستی بخش خصوصی نیز باید با رویکرد حرفه ای و جدی برای این روند بسترسازی نمایند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *