رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری کرمان

14:05 - 23 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۹۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است و رویکرد مسئولین قضایی وقضات استان کرمان در سال جدید حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی خواهد بود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام این که ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان تشکیل شده است، گفت: رویکرد مسئولین قضایی وقضات استان کرمان در سال جدید حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی خواهد بود.

یدالله موحد در مراسم تودیع و معارفعه دادستان جدید شهرستان شهر بابک بیان داشت: مردم شهر بابک مردمی متدین انقلابی، خونگرم، با فرهنگ و سخت کوش هستند. 376 شهید و 755 جانباز و 53 آزاده بیش از 300 رزمنده دوران دفاع مقدس از افتخارات مردم این شهرستان هستند.

موحد افزود: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گذاری شد تا برهمگان روشن شود یکی از اولویت‌های اصلی کشور در سطح کلان رفع مشکلات اقتصادی است.

وی رفع مشکلات اقتصادی را در گرو تحقق و عملیاتی کردن سیاست‌های کلی الگوی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجماع کارشناسان و اهل نظر امور اقتصادی این است که نسخه شناختن دردهای اقتصاد بیمار کشور اقدام و عمل به برنامه های‌اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: وابستگی‌های داخلی و خارجی اقتصاد کشور موجب شده که بحث تاثیر تحریم‌ها و تهدیدات رسانه‌ها باعث نوسانات داخلی، شکنندگی و ناپایداری و رفاه و آسایش مردم شود و استقلال کشور را در معرض خطر قرار دهد.

وی با بیان این که ملت ایران این تهدیدات و نوسانات را دفع و پشت سر گذاشته است گفت: کشور با موفقیت مسیر خود را طی کرده است و امروز بایستی با اتکا به داشته‌ها،منابع و ظرفیت‌های داخلی و میدان دادن به حضور و فعالیت گسترده مردم در  اقتصاد کشور، یک اقتصاد مقاوم و پویا در مقابل هرگونه تهدید و تعدی برنامه ریزی و تحقق پیدا کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: برای رسیدن به این هدف ارزشمند، همه مسئولیت دارند. همه دستگاه‌ها مکلف به حرکت در این مسیر هستند و  دستگاه قضائی نیز با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های در اختیارش در این جهت حرکت خواهد کرد.

رئیس دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: در موضوع اقتصاد مقاومتی، دستگاه قضائی نقش حمایتی و بازدارندگی دارد. این قابل قبول نیست که مجموعه‌های تولیدی و صنعتی به بهانه‌های مختلف و به اشکال متفاوت تعطیل و از فعالیت آن ممانعت بعمل آید.

یدالله موحد بیان داشت: با اقتدار باید جلوی چنین اقداماتی گرفته شود و همه باید کمک کنیم چرخ صنعت و تولید بچرخد.

وی با اشاره به نقش دادستان به عنوان مدعی العموم در ساختار قضائی کشورگفت: دادستان مقامی است که دارای وظایف و اختیارات ویژه و مظهر و نماد اقتدار دستگاه  قضائی است.

وی تاکید کرد: دادستان در تحقق عدالت و تامین امنیت فراگیر و جامع و دفاع از حقوق عام وخاص مردم و منافع عمومی و مصالح کشور نقشی بی‌بدیل دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *