ابتلا به چاقی یک پنجم جمعیت جهان تا سال 2050

13:46 - 22 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۴۹۳
در یک تحقیق توسط امپریال کالج لندن نشان داده شد بین سال های 1975 تا 2014 طبقه مردم چاق چند برابر شد و این افزایش روند چاقی باعث شد تا بیماری های زیادی به جامعه و دولت ها تحمیل شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، متاسفانه در عصر حاضر تقریبا همه افراد با بحران چاقی و اضافه وزن رو به رو هستند و این اتفاق به دلیل در دسترس بودن مواد غذایی چرب رخ داده است. البته در برخی افراد چاق می توان گفت فقدان قدرت باعث می شود تا سلامت شان را به خطر بیندازند.

بحران چاقی زمانی رواج می یابد که افراد نتوانند در مقابل تنقلات ناسالم رفتار خود را مدیریت کنند و همین عدم کنترل باعث می شود تا به بیماری پرخوری مبتلا شوند.

لازم به ذکر است عوامل محیطی و همچنین تاثیرپذیری از ژن ها نیز این بحران را برای افراد چاق سخت تر می کند. در حالی که حفظ وزن بدن نیز باعث سلامت و تندرستی افراد می شود و توصیه می شود افرادی که اضافه وزن دارند باید از یک رژیک غذایی سالم با مواد غذایی سالم و تایید شده پیروی کنند تا سلامت جامعه را نیز تضمین کنند.

گزارشات اخیر توسط برنامه جهانی سازمان ملل متحد نشان داد که یک پنجم از جمعیت جهان تا سال 2050 به چاقی و اضافه وزن مبتلا خواهند شد و این مهم فشارهای اقتصادی ،روانی و اجتماعی بسیاری را به دولت ها و تولیدکنندگان وارد می کند.

همچنین در یک تحقیق توسط امپریال کالج لندن نشان داده شد بین سال های 1975 تا 2014 طبقه مردم چاق چند برابر شد و این افزایش روند چاقی باعث شد تا بیماری های زیادی به جامعه و دولت ها تحمیل شود.

موسسه ملی بهداشت در این خصوص عنوان داشت که بحران چاقی سقوط اراده انسان را در بر دارد و باعث می شود تا افراد به راحتی بیماری های لاعلاج و صعب العلاج را بپذیرند.

یکی از راهکارهای اساسی در مبارزه با بحران پاقی قرار دادن باغبانی کردن در برنامه ریزی درسی است. معلمان تایلندی در رژیم غذایی خود شکر را حذف کرده اند و کودکانی که در معرض چاقی هستند را تشویق به کاهش مصرف شکر کرده اند همین روش های ساده باعث می شود تا کودکان از سن کم با معضل چاقی مبارزه کنند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *