رسیدگی به بیش از 400 پرونده در یکسال گذشته با تشکیل کمیسیون پزشکی

10:30 - 21 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۸۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مهدی زاده گفت: در طول سال 94 به بیش از 400 پرونده در قالب کمیسیون پزشکی رسیدگی شده است.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان قم، مهدی زاده گفت: در طول سال 94 به بیش از 400 پرونده در قالب کمیسیون پزشکی رسیدگی شده است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان قم در ادامه افزود: برای پاسخگویی به این تعداد پرونده، بیش از 200 جلسه کمیسیون تخصصی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: از میان 210 جلسه کمیسیون تخصصی تشکیل شده در طول سال قبل، جلسات روانپزشکی با 42 مورد، به تنهایی 20درصد از این تعداد را به خود اختصاص داده که طی آن به90 پرونده در مورد عدم تحمل کیفر، مشکلات روانپزشکی در زمینه زندگی زناشویی، حضانت فرزند، قیومیت و... رسیدگی شد. مابقی جلسات نیز به پاسخگویی به سوالات قضایی در سایر رشته های تخصصی پزشکی اختصاص داشته است.

مهدی زاده تشکیل کمیسیون پزشکی را یکی از راهکارهای پیش بینی شده در قانون برای احقاق حق مراجعه کنندگان  عنوان کرد که با بررسی تخصصی و علمی درمورد موضوع، مسیر دادرسی در پرونده های قضایی را هموار کرده و موجب تبیین حقیقت می شود.

 وی تصریح کرد تشکیل کمیسیون پزشکی در مورد پرونده ها با دستور مقام قضایی و در مواردی نیز بنا به صلاحدید مدیرکل پزشکی قانونی استان صورت می گیرد.

 مهدی زاده افزود: در سال94 آمار پرونده های ارجاع شده به واحد کمیسیون پزشکی استان نسبت به سال قبل از آن 20درصد رشد داشته و به472 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد موفق به رسیدگی به 408 پرونده شدیم که با توجه به تعداد پرونده های پاسخ داده شده در سال 93 شاهد رشد 31 درصدی در رسیدگی و پاسخگویی به سوالات قضایی بودیم. این در حالی است که رسیدگی به پرونده های ارجاعی در بحث بررسی قصور پزشکی در سال 94 بخش اعظمی از وقت و نیروی کارشناسی و اداری این واحد را مصروف خود کرد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید با افزایش توان کارشناسی و سرعت رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به این واحد، در بهبود روند رسیدگی به دعاوی قضایی بیش از پیش مثمر ثمر باشیم.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *