رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های مجموعه دادگستری است

22:20 - 20 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۵۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جمال انصاري با تأکید بر این‌که مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های مجموعه دادگستری استان قزوین است، خاطرنشان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به مجموعه دادگستری بیان کننده آن است که دچار آسیب‌های اجتماعی هستیم که برای رفع آن باید کار جدی فرهنگی صورت گیرد.

به گزارش گروه حقوقی وقضائی به نقل از اداره کل زندان‌های استان قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رییس کل، دادستان، مديركل زندان‌هاي استان و جمعی از معاونین گفت: هر چند مسئولان تلاش‌های زیادی در حوزه کاری خود متحمل شده‌اند اما در تقویت و تحکیم اعتقادات مردمی کوتاهی شده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند جامعه را از مفاهیم علوی، نبوی و مهدوی دور کنند و سپس با ایجاد تحقیر در فضای عمومی جامعه، مردم را مطیع و وابسته بیگانگان و مستکبران کنند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: درحالی‌که منابع دینی، قرآنی و کتاب‌هایی که مسلمانان در طول تاریخ اسلام به اقتباس از آن‌ها نوشته‌اند در همه زمینه‌ها و ریزه کاری‌های زندگی اجتماعی دستوراتی را ارائه کرده، آن‌ها دست به تحقیر ما می‌زنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که همه بیچارگی‌ها به خاطر مهجور ماندن قرآن است، اظهار کرد: هر چقدر پایبندی به قرآن بیشتر شود باعث کم شدن تخلفات، مشکلات و در نهایت کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود و باید در این راستا وظایفمان را به درستی انجام دهیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین هم در این دیدار با بیان این‌که بخشی از آن چه که در دادگستری استان انجام شده در امنیت اجتماعی قابل مشاهده است، افزود: ظرفیت بسیار خوبی در استان قزوین برای پویایی بیشتر وجود دارد و فعال کردن آن‌ها نیازمند اقدامات چندوجهی و مکمل است و اگر این اتفاق بیفتد مردم بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌ها خواهند داشت.
جمال انصاري با تأکید بر این‌که مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های مجموعه دادگستری استان است، خاطرنشان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به مجموعه دادگستری بیان کننده آن است که دچار آسیب‌های اجتماعی هستیم که برای رفع آن باید کار جدی فرهنگی صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *