حکم خارج کردن بچه‌های طلاق از کشور چیست؟

14:33 - 19 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۲۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اگر یکی از والدین که حق حضانت فرزندان طلاق را دارد، بخواهد بچه‌ها را از کشور خارج کند و به کشوری دیگر مهاجرت نماید،حق طرف دیگر درباره دیدار فرزندانش چه می‌شود؟ قانون در این مورد چه می‌گوید؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، پرسش مربوط به خارج کردن فرزندان طلاق از کشور، که از سوی یکی از مخاطبان وکیل‌آنلاین مطرح شده، این است:

با سلام و خداقوت. 2 سال پیش بصورت توافقی از همسرم جداشده و حضانت 2 دوخترم طبق حکم دادگاه با توجه به شرایط ،به من رسید و همسر سابقم هرگونه حق در مورد حضانت را کتبا از خود سلب نموده و در مورد ملاقات توافق شفاهی نمودیم. اینک با توجه به سن 11 سالگی فرزندانم و قصد مهاجرت به خارج از کشور، آیا از لحاظ قانونی همسر سابقم در مورد مهاجرت من و فرزندانم و حضانت ایشان میتواند اقدامی کند یا نه ؟ باتشکر

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
معمولاً در احكام دادگاهها در مورد حق حضانت به يكي از والدين به طرف ديگر حق ملاقات در زمانهاي مشخصي داده مي شود بنابراين بنظر مي رسد اگر پرسش كننده محترم قصد مهاجرت به كشوری دیگر را داشته باشد، حق طرف مقابل براي ملاقات فرزندان در معرض تضييع قرار خواهد گرفت، لذا بنظر مي رسد كه بتواند از دادگاه تقاضاي ممنوع الخروجي فرزندان را داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *