بخش خصوصی باید محور توسعه اقتصادی كشور باشد/ به زودی طرح اصلاحات نظام بانكی كشور نهایی می شود

19:44 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۷۰۷۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این كه بخش خصوصی باید محور و مدار توسعه اقتصادی كشور باشد گفت: باید زمینه سرمایه گذاری را در كشور تقویت كنیم و انتظار داریم كه در سال 1395 منابع خارجی زیادی به سمت تولید در داخل كشور بیاید.
به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری عصر امروز -چهارشنبه- در همایش تقسیم كار ملی و منطقه ای برای افزایش تولید ملی افزود: ما به عنوان دولت در اقتصاد مقاومتی قرار است كه سیاست گذاری كنیم و اقتصاد مقاومتی یكی از مهمترین رویكردهایش واگذاری كار به مردم است.

وی تاكید كرد: سال 1395 باید كاری كنیم كه هم منابع خارجی به سمت اقتصاد كشور بیاید و هم بازار سرمایه برای تامین مالی سرمایه گذاری فعال شود و هم نظام بانكی اصلاح شود.

معاون اول رئییس جمهور به اصلاح نظام بانكی اشاره كرد و گفت: در ارتباط با نظام بانكی هم كار مفصلی در یكسال گذشته انجام دادیم و تقریبا آخرین مراحل آن است و امیدواریم به زودی طرح اصلاحات در داخل نظام بانكی كشور نهایی شود .

وی با بیان این كه زمانی كه نهایی شد حتما توسط مسوولین اقتصادی دولت ریز آن توضیح خواهد داده شد گفت: هم نظام بانكی را دقیقا آسیب شناسی كردیم كه چه مشكلاتی است كه نظام بانكی به این روز افتاده است و هم راهكارهایی برای اصلاحاتش پیش بینی شده است.

جهانگیری گفت: با جلساتی كه بعد از سال جدید گذشته شد سعی می شود تا نیمه اردیبهشت این كار را نهایی و اعلام كنیم.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *