تصویب بودجه شورای عالی استان ها در سال 95

10:49 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۱۶۳
سخنگوی شورای عالی استان ها گفت: در جلسه روز پنجشنبه 19 فروردین، بودجه سال 95 شورای عالی استان ها مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب می رسد.
احد چگینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در این باره گفت: بررسی بودجه پیشنهادی شورای عالی استان ها در سال 95 در دستور جلسه بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها قرار گرفته است.

وی افزود: ردیف بودجه شورای عالی استان ها در بودجه سالیانه دولت مشخص شده و اعضا جزئیات این بودجه را مورد بررسی قرار می دهند.

سخنگوی شورای عالی استان ها از بررسی مباحث مربوط به شوراها در برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهارکرد: قبل نهایی شدن برنامه ششم توسعه باید نظر اعضای شورای عالی استان ها در رابطه با موارد مرتبط با شوراها مورد بررسی قرار گیرد و مقرر شده پیشنهادات اعضای شورای عالی استان ها به دولت ارسال شود.

چگینی با تاکید بر کاهش اختیارات شوراها طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: از سال 64، هر بار که اصلاحاتی به روی قوانین شوراها صورت گرفته از بخشی از اختیارات این نهاد کاسته شده و هر اصلاح معادل با قیچی شدن پر و بال شوراها بوده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت و مجلس در رابطه با برخورد با شوراها اذعان کرد: سیاست های کلان کشور به گونه ای نیست که شوراها بتوانند آنطور که باید به وظایف خود عمل کرده و انتظار ما این است که دولت و مجلس نگاه مهربان تری با شوراها داشته باشند.

سخنگوی شورای عالی استان ها اصلاح بند 2 ماده 82 مکرر قانون شوراها را از دیگر برنامه های شورای عالی استان ها دانست و بیان کرد: این بند در رابطه با هیئت های حل اختلاف است و در صورتی که اصلاحاتی روی آن انجام شود کاستی های موجود در این بخش برطرف می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *