افزایش کیفیت رسیدگی پرونده‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد

10:33 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۱۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی تقویت برنامه‌های سازمان قضایی نیروی مسلح در سال جاری را یکی از مهمترین اولویت‌ها دانست و گفت: افزایش کیفیت رسیدگی به خصوص در پرونده‌های مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان قضائی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: مهمترین مسئله، ارتقای کیفیت رسیدگی های قضایی است. رأی و تصمیم قاضی باید به گونه ای باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری وقتی پیش چشم هر حقوقدانی قرار می‌دهیم، آن را تحسین کند.

وی گفت: وجود ایرادات شکلی و محتوایی در تصمیمات قضایی موجب تضییع حقوق مردم از جمله شاکی و متهم می شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از تغییر و تحول در برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: آموزش های قضایی و حقوقی نیروهای مسلح باید تقویت و توسعه داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی بر قانون گرایی در اقدامات قضایی تأکید کرد و گفت: با اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری، لزوم آشنایی بیشتر با این قانون و اجرای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال 1394 ادامه داد: اجرای قانون آئین دادرسی جرایم نیروهای مسلح اقدام بسیار مهمی بود که با کمک بخش های مختلف سازمان انجام شد.

این مسئول قضائی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همانطور که سبز شدن طبیعت و درختان در فصل بهار زینت دهنده زمین است، داشتن صفات نیکو و فضایل اخلاقی همچون گذشت، صبروبردباری، خلق احسن و احترام به دیگران، زینت دهنده انسان ها است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از بهترین رسوم ایرانی ها در ایام نوروز، صله‌رحم است که در دین اسلام از حسنات سفارش شده به شمار می رود و کینه و کدورت‌ها را برطرف می کند.

وی در انتها با اشاره به خاکسپاری یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: اگر چه این سازمان محل شهادت آیت الله قدوسی است و شهدای زیادی هم تقدیم راه انقلاب کرده است اما دفن شهید گمنام افتخاری برای این سازمان و موجب نورانیت و برکت است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *