تعطيلات نوروزی 7 روز پاک و 6 روز سالم را برای تهران رقم زد

2:40 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۹۸۹
كاهش فعاليت منابع آلاينده و ناپايداری‌های جوی در دو هفته اول فروردين امسال مانند سال‌های گذشته، هوايی مطلوب برای نفس كشيدن و آسماني آبی برای تهران رقم زد.

به گزارش گروه جامعه ، مريم نادری، مدير واحد پايش و پيش بينی شركت كنترل كيفيت هوا، درباره كيفيت هواي تهران در تعطيلات نوروز امسال گفت: ارزیابی کیفیت هوای تهران در اين باره زمانی نشان می‌دهد، پایتخت از ابتدای سال 95 تا پایان تعطیلات نوروزی (يكم تا سيزدهم فروردین) 7 روز را در شرايط پاک و 6 روز در شرایط سالم سپری کرده است.

وی افزود: دو عامل کاهش منابع اصلي توليد ﺁلاینده در تهران و همچنين ناپايداری‌های جوی و بارش باران و وزش باد نقش تاثيرگذاری در برقراری وضعیت مطلوب هوای تهران داشتند.

مدير واحد پايش و پيش بينی شركت كنترل كيفيت هوا با اشاره به نقش ترافيك و تردد وسايل نقليه بر كيفيت هوای تهران خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات کاهش قابل ملاحظه تردد خودروها در سطح شهر به طور مستقیم در کاهش غلظت ﺁلاینده‌ها تاثیر گذاشته و بهبود قابل توجه کیفیت هوا را به دنبال داشته است. همچنین نفوذ سامانه‌های بارشی به منطقه، فراهم شدن شرایط ناپایدار جوی، وزش باد نسبتا قوی در برخی ساعات و بارش‌های بهاره در اين زمينه موثر بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *