آزمایش‌های موشکی ایران باعث نگرانی است

14:04 - 11 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۴۰۱۰
دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد که آزمایش های موشکی ایران نگران کننده است.
بان کی مون آزمایش موشکی ایران را نگران کننده خواندبه گزارش گروه بین الملل به نقل از شبکه الحدث؛ بان کی مون روز چهارشنبه گفت که آزمایش های موشکی اخیر ایران برای شورای امنیت نگران کننده است.

وی اظهار داشت که موضوع اعمال تحریم علیه ایران پس از آزمایش های موشکی اخیر بار دیگر در شورای امنیت بررسی خواهد شد.

در همین حال  وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به نامه آمریکا و چند کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل که آزمایش موشکی اخیر ایران را ناقض قطعنامه شورای 2231 شورای امنیت دانسته اند، اعلام کرد: آزمایش های موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

در این بیانیه آمده است که هیچ مدرکی که دال بر اینکه نشان دهد موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند وجود ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه آورده است که شورای امنیت ایران را از آزمایش موشکی منع نکرده است.

خبرگزاری رویترز امروز نوشت: آمریکا و متحدان اروپایی این کشور در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل آزمایش موشک‌ های بالستیکی از سوی ایران را نامنطبق و همچنین مخالف  قطعنامه 2231 شورای امنیت دانسته اند.
 
در این نامه که از سوی آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در جولای گذشته تنظیم شده و به رومن اویارزون، نماینده اسپانیا در سازمان ملل و همچنین بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل ارائه شده ادعا شده است که آزمایش‌ های اخیر بالستیک ایران شامل موشک‌ هایی هستند که می‌توانند تسلیحات هسته‌ای حمل کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *