سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست/ بانک‌ها نباید از بدهی‌ها سود بگیرند

22:05 - 09 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۵۷۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست و بانک‌ها نباید از بدهی‌ها سود بگیرند.
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهری قم ضمن تبریک سال جدید و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مشکلات و بدهی‌های شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به سخنان شهردار قم در خصوص سود بانکی بدهی‌های شهری اظهار کرد: سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست و بانک‌ها نباید از بدهی‌ها سود بگیرند.

 وی با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های شهرداری، خاطرنشان کرد: خوب است که اقدامات سال 94 شهرداری و کارهایی که برای سال 95 در دست اقدام است، فهرست‌وار  در رسانه‌های گروهی و رسانه ملی منتشر شود.

 
 این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم و علما باید بدانند چه اقداماتی در شهر صورت می‌گیرد و چه کارهایی قرار است، انجام شود و چه کارهایی در مرحله مطالعه قرار دارد که این گزارش‌ها خوشحالی مردم و علما را در پی دارد.

 وی، لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در خصوص اقدامات شهری و علل دریافت عوارض و هزینه‌های خدماتی خاطرنشان کرد: شهرداری همانطور که به مسائل بهسازی شهری و عمرانی توجه می‌کند، باید به دنبال اقدامات فرهنگی و بهسازی روحی در شهر نیز باشد.

 آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهور برای تبریک سال جدید، گفت: در تماس تلفنی با رئیس جمهور به ایشان گفتم که به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشید.

 وی تصریح کرد: شخصی که قاچاق می‌کند، رانت می‌خورد و اختلاس می‌کند برای کشور مشکل ایجاد می‌کند، باید این مسائل نیز در کشور حل شود.

 این مرجع تقلید با تأکید بر توسعه اقدامات فرهنگی در شهر قم بیان کرد: در تهران نیز اقداماتی در بخش‌های فرهنگی صورت می‌گیرد و در شهر قم نیز باید بسترهایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ایجاد شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم نظارت بر ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر را مورد تأکید قرار داد و افزود: اینکه در کوچه‌های کم‌عرض ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته می‌شود و در بسیاری از موارد پارکینگ‌ها پس از تأیید شهرداری تغییر کاربری داده می‌شود، باید نظارت شود.

 آیت‌الله مکارم شیرازی لزوم مراقبت از روند ساخت‌وساز به اندازه استعداد هر منطقه، تصریح کرد: در امور ساخت‌وساز در شهر باید نسبت به دور زدن قوانین و مقررات شهری جلوگیری شود.

 وی با اشاره به وجود ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح شهر قم، بیان کرد: بسیاری از ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر چهره و منظر شهری را خراب کرده که باید ساماندهی شود.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم به دنبال سرمایه‌گذاری منابع مالی خود در بخش‌های مختلف باشند و به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز کفایت نکنند، گفت: باید آماری احصا شود که چقدر ساختمان در قم بدون سکنه وجود دارد تا از سرمایه‌گذاری بی‌رویه در این بخش جلوگیری شود.

 وی با تأکید بر اهمیت همکاری متقابل مردم و شهرداری خاطرنشان کرد: در صورت همکاری مردم و شهرداری بسیاری از کارها با سرعت بهتری پیش می‌رود.

 آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای قم حساب مستقل قائل شوند، تصریح کرد: قم به تمام عالم تشیع تعلق دارد و اجرای برنامه‌های عظیمی همچون کنگره تکفیری‌ها با حضور علمای تراز اول از 80 کشور جهان، ظرفیت عظیم این شهر را نشان می‌دهد.

 وی با تاکید بر اینکه مسئولان قمی باید همیشه از دولت طلبکار باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود حوزه علمیه و حضور علما و شخصیت‌های ویژه در قم، مسئولان باید حساب خاصی برای قم قائل شوند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *