رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هرآنچه که باید از قوانین و مقررات بیمه اجباری بدانید

5:30 - 10 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۵۷۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
کتاب مجموعه قوانین و مقررات بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث شما را با قوانین بیمه که در مجموعه عوامل اقتصادی و اجتماعی نقشی موثر توسعه و پیشرفت جوامع انسانی دارد آشنا می کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آرامش نیاز و خواسته همیشگی انسان در دنیای پر خطر و حادثه بوده است امروزه بیمه را باید نهادی مهم در عرصه اقتصادی و اجتماعی بر شمرد که با ایجاد اطمینان در مجموعه عوامل اقتصادی و اجتماعی نقشی موثر در توسعه و پیشرفت جوامع انسانی دارد.

پیشرفت های صنعتی نیز خود عامل پدیداری انواع جدیدی از مخاطرات و نگرانی ها شده است. وسایل نقلیه موتوری از جمله پیشرفت هایی است که هر چند آسایش و آرامش انسان ها را در پی داشته اما منشا حوادث و خطرات عدیده ای نیز بوده است و شاخه ای جدید درعرصه بیمه را رقم زده که از آن به بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث تعبیر می شود.
عمومیت و گستردگی مراجعه مردم به قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1347 و همچنین قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 16/4/1387 موجب شد که این مجموعه تنها با محوریت این دو قانون تهیه و منتشر گردد.
مجموعه حاضر ضمن به هنگام بودن تا آخر اردیبهشت ماه سال 1390 مجموعه مشتمل بر قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1387 قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1347 قوانین و موافقتنامه های بین المللی مرتبط آیین نامه و تصویب نامه های مرتبط مصوبات شورای اقتصاد و شورای عالی بیمه  بخشنامه ها  و دستورالعمل های رییس قوه قضائیه آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری واژه نامه ها فهرست های راهنما و یادداشت های تنقیحی و توضیحی می باشد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *