تولید 325 هزار تن آلومینیوم خالص در اراک

5:15 - 09 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۳۲۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: سال گذشته 325 هزار تن آلومینیوم خالص در این شرکت تولید شد.
به گزارش مجید پورعطار مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: سال گذشته 325 هزار تن آلومینیوم خالص در این شرکت تولید شد که این میزان تولید نسبت به سال 93 معادل 9 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال گذشته به دلیل مشکلات مالی، شرکت با کاهش 2800 تنی میزان تولید مواجه بود که پس از تغییر مدیریت، با کاهش هزینه های جاری و نظارت مستقیم بر نحوه ارائه دستمزدها به خصوص اضافه کاری ها، پیشرفت های قابل توجهی در شرکت صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) از افزایش میزان شاخص کیفی فلز تولیدی در نیمه دوم نسبت به شش ماهه اول سال گذشته خبر داد و در خصوص وضعیت دیگ های موجود شرکت نیز گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 20 دیگ و در پنج ماهه دوم 11 دیگ از مدار خارج شده است که این رقم در سال قبل از آن 48 دیگ بوده است. 

وی اظهار کرد: در سال گذشته میزان 17 درصد کاهش در تعداد دیگ های خارج شده از مدار در شرکت وجود داشته است و با احتساب هزینه سه میلیارد ریالی برای تعمیر هر دیگ، حدود 51 میلیارد ریال در هزینه های جاری شرکت صرفه جویی شده است. 

پورعطار در خصوص میزان مصرف انرژی شرکت ایرالکو نیز گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته برای تولید یک کیلوگرم آلومینیوم میزان 18.5 کیلو آمپر انرژی مصرف می شد که این رقم در نیمه دوم سال به 17.64 کیلو آمپر رسیده است.

به گفته وی میانگین تولید مذاب در خط قدیم احیاء کارخانه از میزان چهار هزار و 653 تن در شش ماهه نخست سال گذشته به پنج هزار و 539 تن در پنج ماه دوم سال رسید.

مدیرعامل شرکت ایرالکو، شفاف سازی محیط بازرگانی خارجی و بهره گیری بیشینه از بازارهای خارجی از طریق قراردادهای بلندمدت را اولویت اول مدیریت این شرکت عنوان کرد و گفت: تا شهریور ماه سال گذشته، هر تن پودر آلومینا با قیمت بالای 350 دلار و حتی تا 430 دلار نیز خریداری می شد اما با تمهیدات مدیریت جدید این شرکت و عقد قرارداد بلند مدت با شرکت نالکوی هند، آلومینای مورد استفاده شرکت با قیمت کمتر از 250 دلار وارد شد.

وی در خصوص مزایای قرارداد بلندمدت با شرکت نالکوی هند اظهار کرد: مدیریت شرکت موفق شد دست واسطه ها و دلال ها را در زمینه خرید آلومینای مورد نیاز ایرالکو کوتاه و به صورت مستقیم از تولیدکننده اصلی به نسبتی از قیمت LME خریداری کند. 

به گفته وی تاکنون بالغ بر 30 میلیون دلار از طریق لغو و تعدیل برخی از قراردادهایی که در گذشته بسته شده بود در هزینه ها صرفه جویی شده است و شرکت در حل مشکلات مالی و نقدینگی اقدامات و همکاری خوبی با بانک ها و سازمان های مربوطه جهت تقسیط بدهی ها و استفاده از تسهیلات داشته است.

پور عطار توجه به بحث محیط زیست و ایجاد تعامل بین مردم و شرکت را یکی از دستاوردهای مهم ایرالکو در سال گذشته عنوان کرد و گفت: بهسازی خطوط تولید یکی از بزرگترین اقدامات و افتخارات هیات مدیره جدید است که ضمن کاهش آلودگی هوا و کاهش دغدغه فعالان زیست محیطی، افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی نیز محقق می شود که این مهم یکی از اولویت های کاری شرکت در سال جدید نیز هست.

وی بهینه سازی و نوسازی خطوط چهار و پنج را از الویت اصلی شرکت در سال جدید عنوان کرد و گفت: قرارداد این طرح با سرمایه گذاران خارجی نهایی شده و از اردیبهشت ماه سال جاری این مهم عملیاتی می شود. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *