مقایسه اردوهای نوروزی پرسپولیس و استقلال/این کجا و آن کجا؟

10:15 - 02 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۷۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرخابی‌های پایتخت قرار است در تعطیلات نوروزی در خارج از کشور اردوی تدارکاتی برگزار کنند.

این کجا و آن کجا؟به گزارش گروه ورزشی ، پرسپولیس و استقلال در دو کشور عمان و سوئد برای آمادگی بیشتر به منظور ادامه رقابت‌های لیگ برتر، به اردو می‌روند و چند دیدار تدارکاتی را برگزار خواهند کرد.

مقایسه اردوی نوروزی این دو تیم، نکات جالبی را در پی دارد. در مقطع فعلی و با توجه به مشکلات مالی که پرسپولیس با آن روبرو است و حتی در چند هفته گذشته تمرینات این تیم را به تعطیلی و اعتصاب کشاند، ضرورت برپایی این اردو در عمان کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بی‌تردید برپایی اردوی پرسپولیس، هزینه‌های زیادی را برای باشگاه ایجاد می‌کند و این اتفاق در شرایط کنونی پرسپولیس مقرون به صرفه نیست.

می‌شد با این پول بخشی از قرارداد بازیکنان و کادر فنی را برای جلوگیری از اعتصاب بعدی پرداخت و تمرینات را در داخل کشور پیگیری کرد.

این کار علاوه بر صرفه اقتصادی،‌ انگیزه بازیکنان را هم بالا می‌برد. روزهای گذشته برخی از بازیکنان پرسپولیسی‌ از اردوی خارج از کشور ابراز نارضایتی کرده بودند و ترجیح می‌دادند که در تعطیلات، داخل کشور و کنار خانواده‌هایشان باشند.

باید دید هدف از برپایی اردوی عمان، اهداف فنی بوده یا عقب نماندن از رقیب سنتی و دیرینه. رقیبی که وضعیت متفاوتی با همتای خود دارد.

استقلال که در سوئد اردوی خود را بر پا می‌کند، شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس دارد. انتخاب کشور اروپایی سوئد که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند، در مقایسه با عمان عقلانی‌تر و به صرفه‌تر است.برپایی اردو در سوئد و در حضور ایرانیان پرشمار، علاوه بر جو تبلیغاتی مناسب برای یک باشگاه ایرانی در یک کشور اروپایی، احتمالاً سود قابل توجهی را هم نصیب استقلال خواهد کرد.

بهای حاصل از بلیط فروشی دیدار با هامارابی که یک تیم لیگ برتری در این کشور است، مبلغی را در نصیب آبی پوشان می‌کند که گره گشای این تیم در ادامه لیگ در وضعیت بد اقتصادی فعلی است و این یعنی دیپلماسی فوتبالی.

در حالی که حریف تدارکاتی پرسپولیس العروبایی است که به نظر نمی‌رسد بازی کردن یا نکردن مقابل آن، تاثیر چشم‌گیری در آماده سازی تیم پرطرفدار پایتخت، داشته باشد.

باید دید که خروجی اردوی دو تیم در این تعطیلات چه خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *