نامه‌ای که نقشه سردمداران نظام سلطه را خنثی و پرده‌های نفاق مدرن را کنار زد

9:00 - 11 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۱۴۱۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
بی‌تردید ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب در ارسال ۲ نامه به جوانان غرب (اروپا و آمریکا) نقشه سیاستمداران نظام سلطه را در استعمار فکری جوانان و تحریف دین مبین اسلام نقش بر آب کرد و پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان نمود.
نامه‌ای که نقشه سردمداران نظام سلطه را نقش بر آب کرد و پرده‌های نفاق مدرن را کنار زد- گروه سیاسی: اوایل آذرماه سال 94 بود که مقام معظم رهبری بواسطه حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، نامه ای را برای دومین بار خطاب به جوانان غربی مرقوم کردند.

موضوع اصلی نامه مزبور همفکری درباره درد مشترک تروریسم و چاره‌اندیشی برای آینده‌ای با امنیت بیشتر بود؛ مقام معظم رهبری در این نامه به جوانان غربی متذکر شدند که  دنیای اسلام در ابعادی وسیع‌تر، حجمی انبوه‌تر و طولانی‌تر قربانی تروریسم بوده است و تروریسم در دنیای اسلام همواره از طرف برخی قدرت‌های بزرگ حمایت شده است.

مقام معظم رهبری در نامه مزبور در چهار فراز،جوانان غربی را متوجه تضاد سیاست‌های حکمرانان خود کردند که عبارت بود از:

۱. سرکوب پیشروترین اندیشه‌های برخاسته از مردم‌سالاری علی‌رغم اتحاد با عقب‌مانده‌ترین نظام‌های سیاسی در منطقه.

۲. برخورد دوگانه‌ی غرب با جنبش بیداری در جهان اسلام.

۳. پشتیبانی از رژیم صهیونیستی علیرغم کشتار و تخریب‌های تروریسم دولتی اسرائیل در فلسطین.

۴. دعوت مسلمانان به اینکه خود را ستمدیده ندانند علی‌رغم لشکرکشی غربی‌ها به دنیای اسلام در سالهای اخیر.

حضرت آیت الله خامنه ای در نامه فوق الذکر، نخستین مرحله‌ی ایجاد امنیت را اصلاح اندیشه‌ی خشونت‌زای غربی دانستند و ریشه‌های واقعی خشونت در غرب را تسلط معیارهای دوگانه بر سیاستهای غرب،تقسیم تروریسم به انواع خوب و بد و ترجیح منافع دولتها بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی، معرفی کردند.

مقام معظم رهبری همچنین در نامه مزبور به علل جذب برخی اروپاییها به گروه‌های تروریستی نیز اشاره کردند و خطاب به جوانان غربی نوشتند: قطعاً نباید تأثیر یک عمر تغذیه‌ی فرهنگی ناسالم در محیط آلوده و مولّد خشونت را فراموش کرد. باید در این زمینه تحلیلی جامع داشت، تحلیلی که آلودگی‌های پیدا و پنهان جامعه را بیابد. شاید نفرت عمیقی که طیّ سالهای شکوفایی صنعتی و اقتصادی، در اثر نابرابری‌ها و احیاناً تبعیض‌های قانونی و ساختاری در دل اقشاری از جوامع غربی کاشته شده، عقده‌هایی را ایجاد کرده که هر از چندی بیمارگونه به این صورت گشوده میشود.

این نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی به ‌سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان انعکاس یافت و با بازخوردهای مثبتی در میان جوانان غربی روبه رو شد.

نامه دوم مقام معظم رهبری که به 48 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده بود، در محافل دانشگاهی و آکادمیک مغرب زمین نیز بازتاب و بازخورد فراوانی پیدا کرد؛ "دنیس رنکورت" استاد برجسته فیزیک دانشگاه اتاوا با انتشار نامه‌ای از تحلیل عمیق روانشناسانه و ژئوپولیتیکال مقام معظم رهبری در مورد ریشه‌های تروریسم بین‌الملل قدردانی کرد و اظهار امیدواری داشت که نامه مزبور بیداری قلب و ذهن‌ غربی‌ها را سرعت ببخشد.

اما نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی در جهان عرب نیز بازتاب های زیادی پیدا کرد؛ جوانان لبنانی عضو گروه 8 مارس با تاکید به این که دونامه حضرت آیت الله خامنه ای رهبری معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب، برای ما به منزله « نقشه راه» است، اعلام کردند که در آینده با برگزاری همایش ها و نشست هائی راه های عملیاتی کردن این نقشه راه را بررسی می کنند.

بی تردید ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب  در ارسال ۲ نامه به جوانان غرب (اروپا و آمریکا) نقشه سیاستمداران نظام سلطه را  در استعمار فکری جوانان  و تحریف دین مبین اسلام نقش بر آب کرد و  پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان نمود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *