رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشیک مستمر دستگاه‎های متولی در ایام نوروز به منظور جلوگیری از زمین‌خواری/ ساماندهی بنگاه‌های املاک در دستور کار

19:20 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۱۲۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: یکی از کارهای اولویت‌دار در حوزه زمین ساماندهی بنگاه‌های املاک است که با یک کار اطلاعاتی دقیق می توان وضعیت بنگاه های املاک را برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها سامان داد.
محمد رضا حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، از کشیک مستمر دستگاه‎های متولی در ایام نوروز به منظور جلوگیری از زمین‌خواری خبر داد و گفت: نباید اجازه داد ایام نوروز و تعطیلی ادارات دولتی، فرصتی را برای افراد سود جو و فرصت طلب در جهت زمین خواری و تعدی به منابع طبیعی فراهم آورد.

وی تصریح کرد : دستگاه های مرتبط اعم از شهرداری ، مسکن شهر سازی ، منابع طبیعی و امور اراضی باید در این ایام آمادگی ویژه داشته باشند و با تشکیل هییئت های کشیک و بازرسی راه را بر هر اقدام خلاف قانون ببندند.

این مقام قضایی با تأکید بر آمادگی 24 ساعته در ایام نوروز خاطرنشان کرد : تعدی به منابع طبیعی و اراضی ملی جرم مشهود است و ضابطان خاص و عام موظفند در صورت مشاهده به سرعت با افراد خاطی برخورد کنند.

وی توقیف هرگونه ابزار ، آلات و ادوات در زمان وقوع جرم را خواستار شد و تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرم و تخلفی در این زمینه باید ضمن بازداشت عوامل ، ادوات مورد استفاده نیز تا زمان تعیین تکلیف توسط مقام قضایی توقیف شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد هماهنگی بین دستگاه ها و ضرورت پشتیبانی از همدیگر را در هدف تعیین شده برای شورای حفظ حقوق بیت المال خواستار شد و اظهار کرد: هدف این شورا مقابله و جلوگیری از هرگونه تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی است و اگر در زمان ضرورت باید تجهیزاتی از دستگاهی در اختیار اداره دیگری جهت خلع ید و قلع و قمع قرار گیرد باید این کار به سرعت انجام گیرد.

وی افزود: باید دستگاه ها نیز با تقویت دایره حقوقی اداره و پیگیری مجدانه پرونده های مطروحه خود در دستگاه قضایی تا حصول نتیجه و همچنین اجرای احکام با سرعت و قاطعیت ، بازدارندگی را برای تکرار این گونه جرائم رقم بزنند.

حبیبی گفت: هزینه اینگونه جرائم برای متخلفین و مجرمین باید اینقدر بالا برود تا دیگر کسی اجازه ریسک اینگونه جرائم را به خود ندهد.

وی یکی از کارهای اولویت دار در حوزه زمین را ساماندهی بنگاه های املاک در سال آینده ذکر کرد و اذعان کرد: با یک کار اطلاعاتی دقیق می توان وضعیت بنگاه های املاک را سامان داد که بدون تردید متعاقب این کار از بسیاری از سوء استفاده ها جلوگیری می شود و عده ای که بدون نظارت دقیق خود را در درون این صنف جای داده و از اعتماد مردم به این صنف سوء استفاده می کنند جلوگیری خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *