بهره برداری از پایانه دریایی بندرشهید حقانی با حضور وزیر راه

16:30 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۱۲۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
پایانه دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران ملی و استانی به بهره برداری رسید.
به گزارش گروه اقتصاد ، وزیر راه راه و شهرسازی روز جمعه در این مراسم بهره برداری که با بدرقه و اهدای شاخه گل به اولین گروه از مسافران دریایی تعطیلات نوروزی از سوی وزیر همراه بود، گفت: بهره برداری از پایانه دریایی شهید حقانی می تواند در افزایش سهم مسافرت و گردشگری دریایی موثر باشد.

عباس آخوندی افزود: با وجود بهره مندی از نوار ساحلی طولانی و جزایر و بنادر متعدد ، سهم ایران از مسافرت و گردشگری دریایی مناسب نیست که باید با سیاست های مناسب و برنامه زمان بندی شده ، سهم سفرهای دریایی داخلی ، بین المللی و گردشگری افزایش یابد.

وی نوسازی شناوررها و تجهیز بنادر به سیستم های امداد و نجات و فروش اینترنتی بلیت در مسیرهای دریایی را از کارهایی معرفی کرد که در راستای افزایش سهم سفرهای دریایی اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی بار تاکید کرد: نظام شبکه بندی توزیع بار در بنادر، باید فعال شود تا هریک از اسکله ها در سراسر سواحل ایران ، بتوانند متناسب با ظرفیت خود در تخلیه و بارگیری کالا فعال شوند.

پایانه دریایی بندرشهید حقانی با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع و با اعتبار یکصد میلیارد ریال ساخته شده است.
 
این پایانه دارای سالن های جداگانه برای مسافران جزایر قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت و 14 باجه فروش بلیت در فضای داخلی و خارجی پایانه است.

براساس اعلام مسئولان بندری، میزان تردد از اسکله شهید حقانی به جزایر هرمز و قشم در روزهای معمولی حدود 12هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به 35هزار نفر در روز است که آن را به بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *