رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تصادفات و نزاع بیشترین آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی در ایام نوروز

10:46 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۱۰۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عباسی گفت: مسافران نوروزی به دلیل اینکه از مسیر جاده‌های روستایی بی اطلاع هستند، بیشتر در معرض خطر و تصادفات جاده‌ای قرار دارند.
«علی عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: مسافران نوروزی بیشتر درمعرض خطر و تصادفات جاده ای قرار دارند.

وی  با تاکید بر اینکه  شیرینی ایام نوروز را نباید با تصادفات جاده ای تلخ کنیم بیان کرد: شهرهای ساری، بابل، قائم شهر و نوشهر بیشترین تعداد تصادفات را در نوروز سال گذشته داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: تصادفات، نزاع و درگیری بیشترین آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان در ایام نوروز است که به مهمانان توصیه می کنیم که به خاطر مسائل کوچک درگیر حواشی نشوند.

عباسی سرعت زیاد را مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: در حالی که بستن کمربند ایمنی و استفاده از کیسه هوا در پیشگیری از آسیب‌ها بسیار سودمند است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: کاهش سرعت، عامل مهم‌تری است چرا که در سرعت‌های بالا مغز نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرد و واکنش سریعی انجام دهد.

وی اضافه کرد: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خون‌ریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.
عباسی با بیان اینکه  بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد گفت: این موضوع همچنین در مورد صدمات وارده به قفسه سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی و همچنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، صادق است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در پایان آرزو کرد عید امسال سراسر شادی و دل خوش باشد و تلاش کنیم که حتی یک مورد حوادث ترافیکی در جاده‌های استان مازندران نداشته باشیم.

وی افزود: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام می شود شاهد کاهش حوادث ترافیکی هستیم و خوشحالیم که یک نفر درگیر حوادث ترافیکی نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *